11 uciążliwych sytuacji, które mogą cię spotkać w sklepie (zakupy online górą)
Magdalena Parys

Kilkumetrowe kolejki, hałas, gorąc, brak drobnych na wózek. To tylko kilka mankamentów podczas robienia zakupów w sklepach stacjonarnych. Co jeszcze denerwuje konsumentów i sprawia, że zakupy przez internet są wygodniejsze?

O dominacji zakupów internetowych, nad tymi w wersji offline informowaliśmy już nie raz. Chociażby w materiale o eSklepach z oryginalnym asortymentem. Teraz podeszliśmy do problemu nieco z przymrużeniem oka, nie odchodząc jednocześnie od faktów, które w życiu konsumenta mają miejsce. Przedstawiamy 11 okoliczności, przyprawiających o ból głowy niejednego klienta marketu czy galerii handlowej.

1. Rozdzielenie brzegów torby plastikowej to momentami „mission impossible”. Z reguły trzeba naelektryzować worek poprzez potarcie go. Ładunki odpychają się i brzegi reklamówki na zasadzie odziaływania elektronów, rozchodzą się.

Rozdzielenie brzegów torby plastikowej

2. Znikające wózki sklepowe. W godzinach szczytu, czyli popołudniami w dni robocze i w weekendy, w sklepach często odbywają się wyścigi w poszukiwaniu koszyków. Zamiast przy wejściu, są przy kasach, znajdujących się po drugiej sklepu.

Znikające wózki sklepowe

3. Nieustępliwa ekspedientka, która w pierwszych słowach proponuje kartę stałego klienta. A na grzeczną odpowiedź: „Nie, dziękuję” zachęca do skorzystania z promocji. 

Nieustępliwa ekspedientka

4. Presja innych konsumentów podczas pakowania zakupów. Im chcesz szybciej to zrobić, tym bardziej się to nie udaje.

Presja innych konsumentów podczas pakowania zakupów

5. Ochroniarz z przeszywającym wzrokiem, który chodzi tam i z powrotem. W każdym widzi złodzieja, chowającego pod kurtką co najmniej bochenek chleba i mleko.

Ochroniarz z przeszywającym wzrokiem

6. Za wysokie półki sklepowe, do których albo trzeba podskoczyć, albo wspinać się po nich.

Za wysokie półki sklepowe

7. Brak drobnych na odbezpieczenie wózka w sklepie. Pozostaje czekanie na wolny, noszenie rzeczy w rękach lub wyjście ze sklepu.

Brak drobnych na odbezpieczenie wózka w sklepie

8. Zostawienie listy zakupów w domu i próba przypomnienia sobie, co na niej było napisane.

Zostawienie listy zakupów w domu

9. Dużo klientów, obsługa sprzątająca oraz rozwożąca towar, w tym samym momecie, w sklepie, w którym jest mało miejsca. W tym tłumie nie ma, gdzie się podziać.

Dużo klientów, obsługa sprzątająca oraz rozwożąca towar, w tym samym momecie

10. Niedziałający terminal płatniczy lub jego brak. Informacja o płatności  tylko gotówką do przeczytania jest przy kasie, gdy koszyk masz zapakowany po brzegi.

Niedziałający terminal płatniczy lub jego brak

11. Niestosowne zachowania innych kupujących, jak np. dotykanie bułek gołą dłonią, konsumowanie produktów przed zapłatą.

Niestosowne zachowania innych kupujących

Przeczytaj teraz: 9 rzeczy, które musisz wiedzieć o zakupach w Chinach

***

Fotografia otwarciowa: CC by Reverent/Pixabay