Wybór kraju

Wybór kraju

21 myśli, które towarzyszą podczas zakupów internetowych

01 Sie 2016   Aktualizacja: 12 Sie 2016

Magdalena Parys

„Nie planowałem/-am dzisiaj zakupów, ale jednak skorzystam z oferty promocyjnej”. Brzmi znajomo? Sprawdź, co myśli przeciętny konsument, robiąc zakupy przez internet.

Podczas procesu zakupowego w głowie każdego kupującego jest wiele myśli niewypowiedzianych na głos. Przejawiają się one m.in. w momencie zobaczenia reklamy, czy zwyczajnej potrzeby zakupu. Postanowiliśmy, więc stworzyć listę najczęstszych stwierdzeń obecnych w czasie kupowania w sieci.

  1. [pierwsze wrażenie] Jakie piękne buty! Są moje.
  2. [jedno z pierwszych pytań] Gdzie mogę kupić tę marynarkę?
  3. [jedno z początkowych pytań po zobaczeniu produktu] Ile kosztuje to cudo?
  4. [sprawdzanie form wysyłek] Rozumiem, wysyłka nie jest darmowa.
  5. [szukanie usprawiedliwienia na zakup kolejnej pary butów] Ta rzecz wcale nie jest taka zła.
  6. [w wirze zakupów] Potrzebuję jeszcze tego. Dodam do koszyka.
  7. [komunikat z zapytaniem o dalsze zakupy] Tak, chciałbym/-abym kontynuować zakupy.
  8. [podsumowanie zakupów] Wszystko jest, zobaczmy koszyk.
  9. [obserwacje podczas przeglądania strony] Ale ta strona jest mało przyjazna dla kupujących. Nie można jednocześnie zobaczyć więcej niż 30 produktów.
  10.  [patrząc na koszyk] Nie zamierzam kupić wszystkiego.
  11.  [włączenie opcji „rozwaga”] Jestem odpowiedzialną osobą. Nie mogę tyle wydać.
  12.  [czas skończyć z kupowaniem] Zamknij kolejną stronę sklepu.
  13.  [potwierdzenie wyboru] Dobra robota.
  14.  [przerwa w kupowaniu, przynajmniej w godzinach pracy] Czas wrócić do pracy. Sporo maili przyszło.
  15.  [motywowanie] Kliknij.
  16.  [30 minut przeglądania stron sklepów online] Co! Już pół godziny minęło? Jak to?
  17.  [plany na dzisiaj] Chcę zrobić duże zakupy.
  18.  [rozum wygrywa nad porywem chwili skorzystania z wyprzedaży] Poczekaj, jednak nie wezmę tego.
  19.  [moment zastanowienia, czy adres wysyłki jest poprawny] Zaczekaj, co to jest?
  20.  [sprawdzanie maila] Powiadomienie za zakupy jest już na mailu.
  21.  [po finalizacji zamówienia] Trafiła się okazja. Dywan był naprawdę potrzebny. 

Create your own user feedback survey

Przeczytaj teraz: Powrót do przeszłości: zakupy online w 1950 roku

***

Zdjęcie otwarciowe: CC by Foam/Flickr