3 typy konsumentów. Którym z nich jesteś?
Magdalena Parys

Smart shopper, now shopper czy social shopper? Sprawdź, do której grupy konsumentów należysz

Zgodnie z badaniami naukowymi prof. Paula D. MacLeana wyróżnia się 3 grupy kupujących. Podział uzależniony jest od genetyki, czyli od tego jacy jesteśmy na co dzień.

W skrócie:

  • Smart shopper to osoba analityczna, rozważna, cierpliwa, sprytna i praktyczna.
  • Now shopper to z kolei ktoś spontaniczny, zdecydowany, energiczny i samodzielny.
  • Social shopper jest ostrożny, niezdecydowany i mało samodzielny.

Poniżej publikujemy cechy konsumentów wynikające z badania amerykańskiego naukowca. Sprawdź, do której grupy pasujesz.

Typy konsumentów w e-sklepach

Jak widać te trzy typy klientów mają różne podejście m.in., co do sposobu podejmowania decyzji o zakupie. Inne są też ich wymagania odnośnie kluczowych elementów na stronie sklepu. Poza tym, płeć, wiek i miejsce zamieszkania nie stanowią żadnych ograniczeń zakupowych. Kupujesz w najwygodniejszy dla siebie i naturalny sposób. Oczywiście, to jak podchodzisz do zakupów, zależy nie tylko od tego, kim jesteś, ale  też od ceny, rodzaju produktu, czy zaufania do marki. Więcej uwagi poświęca się na zakup iPhone’a niż na kupno etui do telefonu.

Przeczytaj teraz: jak kreatywnie bronić się przed zimnem, czyli niezbędniki podczas mrozów

***

Zdjęcie otwarciowe: CC by Andy Wilson/Flickr