Wybór kraju

Wybór kraju

5 gadżetów przydatnych podczas pracy w open space

29 Wrz 2017   Aktualizacja: 29 Wrz 2017

Magdalena Parys

Dzwoniący telefon, głośne rozmowy, ciekawscy współpracownicy. To tylko kilka mankamentów pracy w open space. Znamy sposoby, jak można przetrwać w takim miejscu pracy.

Nie potrzeba naukowych badań, by stwierdzić, że praca w dużym otwartym pokoju, z mnóstwem biurek jest bardziej stresująca i denerwująca. Od pewnego czasu open space pozostaje jednak najpopularniejszym sposobem organizacji biura. Chodzi przede wszystkim o oszczędność miejsca i pieniędzy (każda dodatkowa ściana zajmuje przestrzeń), a także szybszą komunikację oraz budowanie relacji pomiędzy pracownikami. O ile współpraca może staje się efektywniejsza, wymiana doświadczeń jest płynniejsza, to praca pojedynczych osób jest trudniejsza. Występują przede wszystkim problemy ze skupieniem, ale często też doskwierają zbyt niska lub wysoka temperatura. Przygotowaliśmy więc listę produktów, które pomogą ci przeżyć w open space.

#1. Ciepły sweter

Każdy z nas jest inny – jeden lubi ciepło, drugi preferuje niższe temperatury. Siedząc w open space, trzeba iść na kompromis. W razie, gdy klimatyzacja idzie w ruch, a w pokoju jest coraz chłodniej, warto mieć dyżurny sweter lub szal pod ręką.

Ciepły sweter przyda się w pracy w klimatyzowanym biurze.

Fot. rzut ekranu/topsecret.pl

#2. Słuchawki wygłuszające

Głośne rozmowy przez telefon czy z kolegą z sąsiedniego biurka  najbardziej doskwierają w pracy w open space. Nie ważne, jaki jest temat dyskusji – czy o projekcie, czy o wakacjach – innym przeszkadza tak samo. Na liście hałaśliwych zdarzeń jest też niewyciszony telefon. Wszelkie dźwięki biurowe pomogą ci zniwelować słuchawki z redukcją hałasu. Słuchawki odcinają cię od otoczenia przy pomocy systemu ANC, nie wpływając na jakość brzmienia utworów. Do marek produkujących tego typu sprzęt należą Sony i Bose. W swoich ofertach mają słuchawki wygłuszające, nauszne (także w wersji bezprzewodowej). Niestety ta przyjemność trochę kosztuje – nawet 1700 zł za jeden egzemplarz, ale jak zaznaczają eksperci – działa i redukcja hałasu jest odczuwalna.

Fot. youtube.com/rtveuroagd

#3. Filtry prywatyzujące do monitorów

Denerwuje cię, że cały czas ktoś podgląda, co robisz. Czujesz się niekomfortowo, gdy po lewej i prawej stronie są inne osoby, a zza pleców nadchodzą jeszcze kolejne. Jest to na sposób – folie ograniczające kąt widzenia, lub inaczej filtry prywatyzujące. Wykorzystana w nich zasada żaluzji przepuszcza światło przez liczne warstwy, zmieniając wygląd ekranu, jeśli patrzymy na niego pod kątem. Patrząc na monitor na wprost lub pod bardzo małym kątem, widzimy obraz minimalnie ciemniejszy niż normalnie. Dzięki temu dane stają się nieczytelne dla osób postronnych. Filtry są dostępne w wersji błyszczącej i matowej. Cena: ok. 200 zł.

Filtry prywatyzujące do monitorów utrudniają widok innym osobom

Fot. zrzut ekranu/allgero.pl

#4. Antystresowe piłeczki

Pracy zawodowej z reguły towarzyszy stres, ale w open space poziom różnych wrażeń jest większy. Na piłeczce antystresowej można się więc wyżyć. Jest bowiem miękka i elastyczna (wykonana z gąbki). Ściskanie piłeczki ma redukować napięcie i stres. Przy okazji jest niewielkich rozmiarów, więc nie przeszkadza w pracy przy biurku. Kosztuje kilka złotych. Oczywiście po pracy zalecamy sport, który pozwoli na efektywniejsze odreagowanie stresów.

Antystresowe piłeczki, na których można się wyżyć

Fot. zrzut ekranu/allegro.pl

#5. Lampka biurkowa

Prawidłowe oświetlenie w biurze to podstawa. W większości  firm jest oświetlenie górne (główne), z miejscowym w postaci lampek przy biurkach bywa za to różnie. Choć ta druga opcja wydaje się wygodniejsza i daje nam więcej możliwości. Sami decydujemy, kiedy włączyć światło. Indywidualnie możemy też regulować kąt padania wiązki światła.

Lampka biurkowa do pracy

Fot. zrzut ekranu/ikea.com

Przeczytaj terazEkonomia współdzielenia – znasz te serwisy?

***

Zdjęcie otwarciowe: Pixabay