Wybór kraju

Wybór kraju

5 kroków do stworzenia sklepu na Facebooku

19 Wrz 2017   Aktualizacja: 20 Wrz 2017

Magdalena Parys

Ogromny zasięg Facebooka powoduje, że może to być jeden z najlepszych kanałów sprzedaży dla firm działających w e-handlu. Jak stworzyć sklep na Facebooku i wygenerować w nim solidną sprzedaż?

Czasy, w którym Facebook był serwisem społecznościowym, który służył jedynie do komunikowania się, dzielenia informacjami, zdjęciami czy krótkimi materiałami wideo, już minęły. Co więcej, nie jest już nawet tylko platformą reklamową dla firm. Dziś Facebook, odwiedzany przez 2 mld użytkowników, to także wielka platforma handlowa.

To jeszcze nie oznacza, że Facebook stał się drugim Amazonem, ale dzieło Marka Zuckerberga z impetem weszło do świata e-commerce. Przede wszystkim, umożliwiając tworzenie własnych sklepów na Facebooku. Nawet, jeśli nie jest to „prawdziwy” sklep internetowy, to z pewnością ma pomagać w bezpośrednim generowaniu przychodów sprzedawcom.

Co powinieneś wiedzieć o sklepie na Facebooku?

Musisz jednak wiedzieć jedno: fanpage’e sklepów utworzone w USA i poza Stanami Zjednoczonymi nie mają jeszcze tych samych funkcjonalności. Te pierwsze mogą za pośrednictwem Facebooka prowadzić sprzedaż bezpośrednią – już z poziomu strony. Klienci tych drugich muszą ze strony na Facebooku przenieść się na stronę sprzedawcy. Niby niewielka różnica, raptem kilka kliknięć, ale dla przyzwyczajonego do wygody klienta jest to trochę denerwujące i może prowadzić do spadku konwersji.

Mimo wszystko, witryna na Facebooku, może się okazać bardzo pomocna w zwiększeniu sprzedaży. Zyskujemy bowiem możliwość:

  • Dodawania produktów i informacji o nich.

Co istotne, nie musisz przesyłać od razu całego katalogu produktów i nie istnieje limit produktów, które możesz zamieścić w sklepie.

  • Tworzenia katalogów produktów.

To szczególnie istotne, kiedy działasz w obszarze różnych kategorii produktowych. Więcej o tworzeniu katalogów na FB dowiesz się TUTAJ.

  • Wyróżniania produktów

Jeżeli zależy Ci w większym stopniu na sprzedaży konkretnej grupy produktów, możesz ją wyróżnić i tym samym wzmocnić ich ekspozycję.

  • Kontaktu z klientami z poziomu strony

Choć Facebook w coraz większym stopniu staje się narzędziem handlowym, wciąż można wykorzystać jego podstawową komunikacyjną funkcję i - bez opuszczania FB - udzielić klientowi informacji o produktach, firmie czy czymkolwiek, co go interesuje.

  • Dostępu do statystyk

Możesz sprawdzić liczbę wyświetleń danego produktu oraz wiadomości, które go dotyczą. I mądrze to wykorzystać, jeśli potrafisz wyciągać wnioski z analityki internetowej.

Jak założyć sklep na Facebooku?

Aby założyć sklep na FB, potrzebny jest przede wszystkim fanpage. A mając już stronę firmową, możesz dodać jeden z dwóch rodzajów sekcji "Sklep": „Wiadomość dotycząca kupna” lub „Płatność w innej witrynie”. Uwaga! Cały czas mówimy tu o stronie spoza USA. W przypadku amerykańskich sklepów internetowych wygląda to trochę inaczej.

Samo założenie sklepu sprowadza się do paru kroków:

 

Jak wyeksponować produkty?

Założenie sklepu to dopiero początek.. Kolejnym krokiem jest dodanie do niego produktów. Facebook – oprócz wyjaśnienia, jak należy dodawać produkty w sekcji Sklep – przygotował mnóstwo wytycznych, jak powinny być one opisywane i eksponowane. Oto kilka szczególnie istotnych wskazówek:

  • musisz zamieścić zdjęcie produktu, a nie jego wizualizację,
  • powinieneś stosować obrazy, które mają kwadratowy format, ukazują produkt w zbliżeniu i w rzeczywistej sytuacji, a także takie, które zostały zrobione na białym tle,
  • obrazy powinny być czyste, czyli – bez materiałów reklamowych, znaków wodnych czy informacji, w przypadku których znaczenia ma czas ich wyświetlania (np. dotyczących ograniczonych czasowo obniżek cen),
  • opisy zdjęć powinny być łatwo przyswajalne (czyli krótkie i konkretne, mile widziane są punktowane listy), poprawne pod względem językowym; powinny też podkreślać unikatowe cechy produktu.

Fot. Facebook.com

Co jeszcze powinieneś wiedzieć?

Pamiętaj, że sklep to nie tylko nowy kanał sprzedaży, ale też dodatkowy obowiązek. Należy się o niego troszczyć w taki sam sposób, w jaki opiekujesz się swoim sklepem internetowym, marketplace'em, za pośrednictwem którego sprzedajesz produkty, czy kanałem na Instagramie. Czyli…:

  • musisz reagować szybko: jeśli dostajesz wiadomość od potencjalnego klienta, dobrze by było, żeby nie musiał długo czekać na Twoją odpowiedź; i tu nie chodzi tylko o tego jednego klienta – Facebook wyświetla na stronie wskaźnik szybkości reagowania na wiadomości,
  • wykorzystuj informacje, które posiadasz i możesz zamieścić: zadbaj o to, żeby Twój klient był jak najlepiej poinformowany; warto np. zamieścić dokładny adres stacjonarnego sklepu, jeżeli takowy posiadasz,
  • zachęcaj klientów do wyrażania opinii: każda strona ze sklepem ma również sekcję ocenami i opiniami, które mogą zachęcić lub odstraszyć potencjalnych klientów.

Jeśli masz jakieś pytania, zadaj je pod linkiem do tego tekstu na FB PayU Biznes.