Login

Wybór kraju

Wybór kraju

Co łączy Igrzyska Olimpijskie i zakupy online?

03 Sie 2016   Aktualizacja: 22 Sie 2016

Magdalena Parys

Na pozór odlegle od siebie światy, które mają jednak kilka elementów wspólnych. Sprawdź, jakie punkty styczne ma impreza sportowa z kupowaniem w sieci!

Letnie Igrzyska Olimpijskie po raz pierwszy odbywają się w Ameryce Południowej. W dniach 5-21 sierpnia świat będzie śledzić sportowe wyczyny w Rio de Janeiro. Ponad 10 tys. zawodników z 205 Narodowych Komitetów Olimpijskich zmierzy się w 42 dyscyplinach, takich jak: lekkoatletyka, piłka ręczna, pływanie, siatkówka, tenis. Z tej okazji postanowiliśmy przygotować listę 8 cech, zbieżnych dla najważniejszego wydarzenie sportowego (IO odbywają się raz na 4 lata) i zakupów internetowych.

Dostęp dla wszystkich

Na stadion olimpijski, do 32 hal sportowych i setek tysięcy sklepów internetowych mogą wejść wszyscy. Nawet dzieci, ale pod czujnym okiem rodziców.

Czytaj także: Dzieci na zakupach w sieci

Szczęście i zastrzyk endorfin

Sportowy otrzymują medale i nagrody pieniężne. Biją rekordy kraju, świata, igrzysk. Zyskują uznanie i szacunek wśród kibiców. Wszystko to przekłada się na zadowolenie z podejmowanych działań. Podobnie jest przy zakupach, bo jak mówiła Marilyn Monroe –„Pieniądze szczęścia nie dają. Dopiero zakupy”.

Efekty widać od razu

Uczestnicy Igrzysk Olimpijskich otrzymują odznaczenia  zaraz po zakończeniu konkurencji. Zamówienie online jest realizowane i dostarczane nawet w dniu zakupu.

Przeczytaj również: TEST: dostawa tego samego dnia

Zbalansowany rozkład sił

Organizatorzy zaplanowali 306 medalowych konkurencji, 161 dla mężczyzn, 136 dla kobiet i 9 mieszanych. Stany Zjednoczone reprezentować będą 292 kobiety i 263 mężczyzn, a Polskę – 100 pań i 138 panów. Jak widać podział ze względu na płeć jest w miarę równomierny – zależy od kraju. Nie inaczej jest w świecie zakupów internetowych, w którym w zależności od kategorii zakupowych albo przeważają kobiety (ubrania i akcesoria – 82 proc. vs. 61 proc. wg „E-commerce w Polsce 2016”), albo mężczyźni (elektronika – 64 proc. vs. 49 proc. wg „E-commerce w Polsce 2016”).

Zróżnicowanie w ofercie

Podczas letnich Igrzysk Olimpijskich odbywają się zawody w kilkadziesięciu dyscyplinach sportowych. W programie imprezy znalazły się: badminton, boks, gimnastyk, golf, hokej na trawie, jeździectwo, judo, kajakarstwo, kolarstwo, koszykówka, lekkoatletyka, łucznictwo, pięciobój nowoczesny, piłka nożna, piłka ręczna, piłka wodna, pływanie, pływanie synchroniczne, podnoszenie ciężarów, rugby, siatkówka, skoki do wody, strzelectwo, szermierka, taekwondo, tenis stołowy, tenis ziemny, triathlon, wioślarstwo, zapasy i żeglarstwo. Ta różnorodność sportowa oznacza, że każdy znajdzie coś dla siebie. Zupełnie jak w sklepach internetowych, w których kupić można wszystko. Nawet tak abstrakcyjne rzeczy, jak bekonowa pasta do zębów, świeczka o zapachu rozwodu czy perfumy z nutą pizzy.

Bez Antarktydy

Symbolem Igrzysk Olimpijskich jest pięć kół splecionych ze sobą, przedstawiających rejony świata, z których pochodzą sportowcy. Czerwony oznacza Amerykę Północną i Południową, niebieski – Europę, żółty – Azję, zielony – Australię i Oceanię, czarny – Afrykę. Antarktyda z racji swojego specyficznego położenia i ukształtowania terenu oraz trudnych warunków do życia nie doczekała się reprezentacji na IO. Podobnie jest ze sklepami internetowymi, które przez problemy ze stałym dostępem do internetu na zlodowaciałym kontynencie, nie funkcjonują w tym obszarze. 

Płatność przez internet

Dla kibiców przygotowano 7 500 000 mln biletów. Prawie 4 mln z nich kosztują mniej niż 30 dolarów. Można je kupić w sieci, bez wychodzenia z domu.

Robiąc zakupy i płacąc online, masz kilka możliwości: przelew elektroniczny (z wypełnionym poleceniem zapłaty), karta, przelew tradycyjny (w formie blankietu, który można zrealizować bezpośrednio ze swojej bankowości elektronicznej). Wszystko bez konieczności wstawania z fotela.

Miliardowe kwoty

Tegoroczne letnie Igrzyska Olimpijskie mają kosztować 10,4 mld euro. Co w przeliczeniu daje ok. 45,3 mld z (4,36  - kurs NBP z dnia 1 sierpnia br.), daje w przeliczeniu ok. 45,3 mld zł. Nie wiele mniej warty jest sam rynek handlu internetowego w Polsce. Według prognoz ekspertów z Sociamatic Labs w 2016 roku osiągnie wartość 35,8 mld zł.

Czytaj teraz: 21 myśli, które towarzyszą podczas zakupów internetowych

***

Zdjęcie otwarciowe: Diema/Pixabay