Login

Wybór kraju

Wybór kraju

Edukacja w eCommerce (cz. 2) – konferencje, szkolenia, networking

12 Kwi 2016   Aktualizacja: 22 Kwi 2016

Marta Siekierska

Wiedzę niezbędną do prowadzenia eBiznesu można zdobywać na różne sposoby. Podpowiadamy, co wybrać.

W pierwszej części naszego poradnika dla adeptów eCommerce radziliśmy, jakie studia warto wybrać, aby zdobyć wiedzę niezbędną do prowadzenia eBiznesu. Kursy uniwersyteckie obiecują akademickie wykłady z zakresu m.in. marketingu internetowego, sprzedaży, zarządzania czy mediów społecznościowych. Dziś skupimy się na branżowych konferencjach i szkoleniach – zarówno tradycyjnych, jak i internetowych. Tych, które pozwalają nie tylko uzbroić się w cenne umiejętności, ale też dają możliwość zdobycia certyfikatów świadczących o biegłości w handlu internetowym. To także najprostszy sposób na poznanie liderów biznesu, którzy tworzą polski rynek eCommerce.

Konferencje branżowe eCommerce - nie ma jak networking

Cyklicznie organizowane konferencje są cenne, bo można nie tylko poznać najnowsze trendy w marketingu internetowym, social mediach, reklamie czy handlu, ale też ludzi, którzy je kreują. Spotkania z ekspertami są zarówno źródłem wiedzy, jak i motywacji – niezbędnych zwłaszcza na początkowym etapie prowadzenia działalności.

Jedną z najważniejszych imprez, na której nie powinno zabraknąć ePrzedsiębiorców, jest Forum IAB (w tym roku odbędzie się 8-9 czerwca w Warszawie). To największa w Polsce konferencja dla branży marketingu internetowego. Omawiane są na niej najważniejsze wydarzenia i trendy na szeroko pojętym rynku internetowym, często z udziałem międzynarodowych gwiazd. W poprzednich edycjach wydarzenia uczestniczyli m.in. Martin Lindstrom, współpracujący z największymi firmami świata specjalista ds. brandingu i neuromarketingu, czy Gary Vaynerchuk, znany przedsiębiorca, mówca i osobowość internetowa.

ZOBACZ TAKŻE: Dostawa tego samego dnia? A może nawet w kilka minut?

Wcześniej odbędzie się natomiast impreza dedykowana ściśle branży eCommerce i działającym na rynku menedżerom – Kongres Dyrektorów E-commerce (Kraków, 20-22 kwietnia). W trakcie trzydniowego spotkania można posłuchać prelekcji czołowych specjalistów ds. handlu internetowego w Europie Środkowo-Wschodniej. Będą opowiadać m.in. o strategiach największych spółek handlowych i narzędziach stosowanych w eCommerce.

Równolegle w Warszawie będzie odbywać się PayU Lab Forum (21 kwietnia), czyli doroczne spotkanie liderów biznesu, rozwijających swoją działalność w handlu internetowym. W tym roku goście konferencji będą rozmawiać na temat takich działań, które wywierają wpływ na obszary sektora publicznego, usługi oraz przedsiębiorstwa, a które do tej pory nie były ściśle utożsamiane z eHandlem.

Specjalnym gościem PayU Lab Forum będzie prof. Linnar Viik, jeden z ojców informatycznego sukcesu Estonii. To dzięki niemu ten nadbałtycki kraj przekształcił się w jedno z najbardziej innowacyjnych państw regionu, ze zinformatyzowanymi instytucjami publicznymi i komputerami we wszystkich szkołach. Uczestnicy PayU Lab Forum będą szukać recepty na przeniesienie estońskich wzorców do liczącej blisko 40 mln mieszkańców Polski.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O PAYU LAB FORUM

Certyfikat z eBiznesu

Dla osób, które nie mogą pozwolić sobie na zgłębienie tajników eCommerce w ramach studiów, interesującą alternatywę stanowią specjalistyczne szkolenia – dedykowane bezpośrednio działalności w sektorze handlu internetowego.

Jednym z ciekawszych rozwiązań na polskim rynku jest Wzorowy Sklep, czyli organizowany przez firmę i-systems bezpłatny kurs internetowy. Jego uczestnicy każdego tygodnia otrzymują porcję wiedzy dotyczącą handlu internetowego. Dowiadują się m.in., jakie narzędzia można stosować w eCommerce, które działania marketingowe warto podejmować oraz jak powinno się zarządzać sklepem internetowym. Do bezpłatnego newslettera zapisało się już ponad 10 tys. osób.

PRZECZYTAJ TERAZ: Prostota, czyli jak budować sklepy internetowe

Szkolenia z eCommerce organizowane są nie tylko online, ale też tradycyjnie. Robi tak m.in. Grupa Unity, która przeprowadza cykl spotkań poświęconych handlowi internetowemu – Roadshow „E-commerce w Praktyce”. W ubiegłym roku bezpłatne szkolenia z rynkowymi praktykami organizowane były od 7 do 9 października w czterech polskich miastach (we Wrocławiu, w Poznaniu, Warszawie oraz Krakowie).

Wiedzę na temat eHandlu można zdobywać również podczas certyfikowanych kursów. Na przykład w ramach „Profesjonalisty w eHandlu” - projektu Fundacji Polak 2.0., organizowanego we współpracy z 30 firmami (wśród nich są m.in. PayU, GetResponse czy Answear). Zwieńczeniem internetowego programu certyfikacji jest egzamin, w którym zdobywa się prestiżowy certyfikat świadczący o zdobyciu umiejętności niezbędnych do działania w obszarze handlu internetowego.

Warto przyglądać się programowi cyklicznych spotkań Aula Polska. Niektóre z edycji są poświęcone spotkaniom z praktykami eCommerce. Jest wreszcie Google, który dla polskich ePrzedsiębiorców przygotował cykl bezpłatnych szkoleń Internetowe Rewolucje.

W trzeciej części naszego poradnika przyjrzymy się, po które lektury warto sięgnąć, aby zostać lepszym ePrzedsiębiorcą.

Zdjęcie otwarciowe: CC by geralt/Pixabay