Login

Wybór kraju

Wybór kraju

Gwarantowana ochrona podczas zakupów w internecie

29 Sty 2016   Aktualizacja: 12 Sie 2016

Magdalena Parys

Obawiasz się nieprzyjemnych sytuacji, jakie mogą się zdarzyć podczas zakupów online? Tego, że towar, który zamówisz nie dotrze lub będzie inny, niż ten opisany w ofercie? Sprawdź, jak można ochronić się przed oszustami w sieci!

 

Oszustwa dokonywane za pośrednictwem ofert kupna/sprzedaży są jedną z najstarszych metod wyłudzania pieniędzy. Na aukcji internetowej przeważnie zamieszczana jest bardzo atrakcyjna cenowo oferta kupna np. telefonu. Chętnych jest mnóstwo. Jednak po opłaceniu transakcji, zamówienie nie zostaje wysłane. Sprzedawca okazuje się zwykłym wyłudzaczem. Znamy mechanizmy, które pozwolą Ci uchronić się przed internetowymi oszustami.

Jak bezpiecznie robić zakupy?

Zamówień dokonuj tylko w sprawdzonych eSklepach, np. z dużą ilością komentarzy (ponad 1000) lub też u sprzedawców gwarantujących zabezpieczenia transakcji, m.in. na aukcjach internetowych z symbolem zielonego parasola. 

Założeniem Programu Ochrony Kupujących jest gwarancja finansowej rekompensaty kosztów, gdyby zdarzyło się, że nie otrzymasz towaru lub dostaniesz przedmiot różniący się od tego, który zamówiłeś w sklepie internetowym. Np. kupiłeś podrobiony iPhone. Oryginał i podróbka wyglądają bardzo podobnie – ten sam rozmiar, podobne waga, ekran i opakowanie.  Obydwa wykonane są z metalu. Jedyna rzecz, której nie udało się podrobić to system operacyjny. Oryginalny iPhone opiera się na iOS, zaś jego podróbka działa na zwykłym Androidzie, który swoim wyglądem imituje system operacyjny marki Apple. W aukcji jednak nic o tym fakcie nie wspomniano. Mając konto PayU, otrzymasz stosowną rekompensatę finansową.

Na zgłoszenie chęci objęcia specjalną ochroną powyższej transakcji, jak i kolejnych, dokonywanych przez konto PayU, masz 120 dni od daty zakupu towaru – w tym przypadku telefonu. 

Etapy realizacji Programu Ochrony Kupujących

Czytaj także: eZakupy: Uważaj na podróbki! >>

Dla nieprzekonanych

Program Ochrony Kupujących umożliwia zwrot pieniędzy przy transakcjach o wartości do 10 000 zł. W przypadku, gdy nie otrzymasz towaru po wpłacie pieniędzy, możesz uzyskać 100 proc. zwrotu kosztów. Natomiast w sytuacji, gdy zamówiony przedmiot będzie wyraźnie odbiegał od opisu, rekompensata wyniesie 50 proc. wartości.

W praktyce wygląda to tak:

1. 100% ceny przedmiotu, jeśli nie otrzymasz opłaconego towaru.

  • Cena przedmiotu wynosi 3 500 zł  – możesz otrzymać 3 500 zł.
  • Cena przedmiotu wynosi 12 000 zł  – możesz otrzymać 10 000 zł.

2. 50% ceny przedmiotu, jeśli otrzymany towar będzie niezgodny z opisem oferty.

  • Cena przedmiotu wynosi 3 500 zł  – możesz otrzymać 1 750 zł.
  • Cena przedmiotu wynosi 25 000 zł  – możesz otrzymać 10 000 zł.

Możesz również liczyć na zwrot kosztów przesyłki (do 100 zł).

Wsparcie oferowane przez konto PayU powinno Cię zachęcić tym bardziej teraz (więcej powodów, dlaczego warto mieć konto PayU znajdziesz tutaj) – w okresie wyprzedaży, kiedy czujność wywołana wszechobecnymi niskimi cenami, spada. O nieuwagę i zakup na pierwszej lepszej aukcji, po prostu łatwiej. 

 

***

Zdjęcie otwarciowe i fotografia dodatkowa: CC by Perspecsys Photos/Flickr