Wybór kraju

Wybór kraju

Internetowa rewolucja w Ikea

26 Lut 2017   Aktualizacja: 27 Lut 2017

Marta Siekierska

Ikea to jedna z największych firm meblowych na świecie. Jej produkty znajdują się także w milionach polskich domów – i w końcu uruchomiła sprzedaż internetową.

Jako pierwsi, jeszcze w ubiegłym roku, zmianę dostrzegli mieszkańcy Wrocławia, bo tamtejszy sklep Ikea uruchomił testowo sprzedaż przez stronę www. W lutym usługa „Meble przez Internet” została rozszerzona na pozostałe polskie miasta. W tej chwili internetowe zakupy mogą robić klienci z metropolii (oraz z ich okolic), w których znajdują się stacjonarne sklepy Ikea. Czyli z Warszawy (dwa sklepy), Trójmiasta, Bydgoszczy, Poznania, Łodzi, Katowic, Krakowa, Wrocławia oraz Opola (w tym ostatnim wprawdzie nie ma sklepu, ale znajduje się punkt odbioru produktów). Firma zapowiada, że będzie stale poszerzać obszar, na którym realizuje swoje dostawy.

PRZECZYTAJ TEŻ: Prawie nikt nie kupuje przy pierwszej wizycie w eSklepie

Ikea przez internet – dodatkowe koszty

Nowa usługa Ikea nie obejmuje jeszcze całego asortymentu, ale i tak jest sporym krokiem w stronę eCommerce dla firmy, która dotąd nie była chętna do prowadzenia sprzedaży online. Produkty w sieci będą wprawdzie dostępne w takiej samej cenie, jak w sklepach stacjonarnych, ale do kwoty transakcji doliczone zostaną jeszcze koszty zabrania ich z magazynu (60 złotych) oraz transportu i wniesienia do mieszkania (do 139 zł).


Czy uruchomienie sprzedaży internetowej w Ikea zrewolucjonizuje sposób, w jaki Polacy kupują meble?

Więcej o tym, jak kupuje się meble z Ikei przez internet, dowiesz się ze strony sklepu

ZOBACZ TAKŻE: Koniec z różnicami cenowymi w handlu online i offline?

Gigant, który rośnie także dzięki Polsce

Założona w 1943 r. przez Szweda Ingvara Kamprada firma to gigant rynku meblowego. Zajmuje się także sprzedażą i produkcją akcesoriów domowych. Firma zatrudnia około 150 tys. osób i prowadzi 315 sklepów w 27 krajach.

W Polsce Ikea działa od początku lat 90. Ich meble cenimy za skandynawski design, funkcjonalne wzornictwo, a także za niewygórowane ceny. Wizyty w sklepach stacjonarnych często przeradzają się w rodzinne dłuższe wycieczki – placówki szwedzkiego giganta są duże, dobrze wyposażone, dysponują niezłym zapleczem gastronomicznym i najczęściej znajdują się na obrzeżach miast.

W ostatnim roku finansowym sprzedaż Ikei wyniosła 34,2 mld euro (wzrost o 7,1 proc.). Firma dynamicznie rośnie m.in. dzięki polskiemu rynkowi. Obroty polskich sklepów Ikea po raz pierwszy przekroczyły 3 mld złotych w ostatnim roku. Firma odnotowała w tym czasie aż 28 mln wizyt klientów w sklepach stacjonarnych. Największa popularnością wśród Polaków cieszyły się meble kuchenne – kupiliśmy aż 50 tys. sztuk produktów z tej kategorii.

ZOBACZ TERAZ: 8 błędów w UX, które irytują klientów sklepów internetowych

Zdjęcie otwarciowe: CC by Pixabay