Jak Polacy kupują w okresie Świąt?
Marta Siekierska

Jakie są zachowania zakupowe klientów? To jedna z najważniejszych analiz, jakie właściciel eSklepu powinien zrobić w ramach przygotowań do Bożego Narodzenia. Podpowiadamy jak!

Czy wiesz, jakie produkty Polacy planują kupić swoim bliskim, kiedy zamierzają to zrobić i gdzie, ile zamierzają wydać na prezenty i jaką rolę w ich świątecznych zakupach ma odegrać internet? Aby się tego dowiedzieć, warto przyjrzeć się zeszłorocznym deklaracjom konsumentów.

Poniżej zamieszczamy kilka ciekawych danych z ubiegłego roku, które każdy właściciel sklepu internetowego powinien uwzględnić w swoich tegorocznych przygotowaniach do Świąt.

  • W 2015 roku Polacy deklarowali, że najchętniej obdarowaliby bliskich książkami (44 proc.), kosmetykami i perfumami (35 proc.) oraz słodyczami (28 proc.). Natomiast sami najbardziej chcieliby dostać książki (46 proc.), pieniądze (38 proc.) lub kosmetyki i perfumy (32 proc.). Źródło: Deloitte.

  • 20 proc. Polaków poszukiwania świątecznych prezentów planowało rozpocząć z trzymiesięcznym wyprzedzeniem. Źródło: Ipsos/Google.

  • W 2015 roku co drugi Polak (sic!) deklarował, że pobierze z internetu przepis na wigilijną potrawę (może więc warto je dołączać do sprzedawanych w sieci produktów FMCG?). Źródło: Microsoft.

  • Większość młodych polskich internautów (od 18 do 35 roku życia) zamierzało w zeszłym roku wydać na świąteczne prezenty od 100 do 300 złotych – głównie na upominki dla swoich partnerów oraz mam. Źródło: Gumtree.pl.

  • 78 proc. Polaków deklarowało, że poszukuje w internecie informacji o prezentach. Źródło: Ipsos/Google.

  • 55 proc. Polaków przyznało, że często ogląda w sklepach stacjonarnych prezenty, które później kupuje najbliższym przez internet. Źródło: Deloitte.

A teraz dowiedz się, co powinieneś zrobić, aby przygotować swój eSklep do Świąt.

Zdjęcie otwarciowe: CC by Alexas_Fotos/Pixabay