Wybór kraju

Wybór kraju

Jak stworzyć e-sklep? Przegląd najciekawszych kreatorów

19 Cze 2017   Aktualizacja: 03 Lip 2017

Marta Siekierska

Sklep internetowy można dziś stworzyć, nie znając nawet podstaw programowania i nie mając budżetu na start. Skorzystanie z kreatora e-sklepu może być najprostszym i najtańszym rozwiązaniem.

W e-biznesie wszystko musi być szybkie i proste. A jednocześnie dopasowane do indywidualnych potrzeb i wielofunkcyjne. Dlatego świetnie sprawdzają się automatyczne narzędzia do kreowania własnych rozwiązań.

Niedawno rozmawialiśmy na blogu z Wojtkiem Sadowskim, współzałożycielem firmy Packhelp, która oferuje e-biznesowi kreator do tworzenia opakowań (właśnie została wyróżniona Aulerem w jednym z najpopularniejszych w Polsce konkursów start-upowych). Tym razem przyglądamy się kreatorom sklepów internetowych, które dla większości e-przedsiębiorców są pierwszym, i często najważniejszym, narzędziem z którego korzystają.

Jakie kreatory dostępne są na rynku? W jakie funkcjonalności są uzbrojone? Ile kosztuje korzystanie z nich? Kto je tworzy? Dowiecie się z tego z naszego poradnika:

1. WIX

Nazwanie stworzonego już w 2006 r. w Izraelu oprogramowania WIX kreatorem e-sklepów byłoby dużym uproszczeniem. To rozbudowana i wszechstronna platforma do tworzenia stron internetowych w oparciu o rozwiązania w chmurze, z której korzysta ponad 90 mln użytkowników w 190 krajach. Oferuje mnóstwo szablonów w około 70 kategoriach tematycznych, dzięki którym praktycznie wszystko można zaprezentować na stronie WWW – oczywiście włącznie ze sklepem internetowym.

W platformie WIX można stworzyć profesjonalną wystawę sklepową – w atrakcyjnym szablonie, w pełni spersonalizowaną, uzbrojoną w najróżniejsze funkcjonalności (m.in. możliwość wprowadzenia kuponów rabatowych, prowadzenia bloga czy tworzenia galerii multimediów), skrojoną do potrzeb zarówno użytkownika desktopowego, jak i mobilnego. W dodatku z podstawowego pakietu WIX można korzystać za darmo – kosztem tego, że producent będzie na stronie sklepu emitował reklamy.

Ceny bardziej rozbudowanych pakietów abonamentowych – umożliwiających powiązanie platformy ze swoją domeną, czy usunięcie reklam WIX – wahają się od 17 do 104 zł miesięcznie.

2. PrestaShop

Oprogramowanie PrestaShop powstało w 2005 roku jako projekt studencki na paryskim uniwersytecie Epitech. W przeciwieństwie do WIX jest to działające na licencji open-source narzędzie skrojone pod potrzeby właścicieli sklepów internetowych – korzysta z niego ponad 250 tys. e-sklepów na całym świecie. Najnowsza wersja oprogramowania posiada ponad pół tysiąca funkcji umożliwiających założenie sklepu i prowadzenie sprzedaży w internecie, m.in:

– możliwość dokonywania zakupów bez rejestracji
– zarządzanie wieloma sklepami przy pomocy jednego panelu
– fakturowanie oraz sprawdzanie stanu magazynowego w panelu sklepu
– funkcję wyłączenia możliwości zakupu, jeżeli brakuje produktów na stanie
– funkcję programu lojalnościowego
– system do generowania kuponów rabatowych

Ile to kosztuje? Szkielet oprogramowania jest darmowy, natomiast ceny trzech pakietów – skierowanych do różnego rodzaju przedsiębiorców (od początkujących po internetowych wyjadaczy), zawierających wiele funkcji związanych z zarządzaniem sklepem – wahają się od 990 do 7990 zł.

3. Shoplo

Kreatory do tworzenia sklepów internetowych powstają również nad Wisłą. Założycielami Shoplo są Grzegorz Lech (były programista GoldenLine i DocPlannera) oraz Patryk Pawlikowski (w przeszłości pracował m.in. w Pracuj.pl i Cyfrowym Polsacie). W zeszłym roku wyjaśniali na blogu PayU, jak powinno się budować sklepy internetowe.

Ich Shoplo umożliwia tworzenie sklepów internetowych, pomaga w zakładaniu e-sklepów na Facebooku, a nawet oferuje rozwiązania dla placówek stacjonarnych.

Kreator sklepów internetowych Shoplo – podobnie jak jego globalni konkurenci – pozwala m.in. na:
– wygodne definiowanie wariantów produktów (np. ze względu na ich rozmiary czy kolory)
– zarządzanie bazą klientów z poziomu CRM
– zarządzanie zamówieniami
– dopasowywanie i personalizację szablonów
– podłączenie własnej domeny.

Kreator jest dostępny w czterech pakietach cenowych, które wahają się od 49 do 299 zł miesięcznie.

4. Shoper

Jednym z głównych lokalnych rywali Shoplo jest Shoper, założony w 2004 r. przez firmę Dream Commerce. Stworzone przez nią oprogramowanie zdołało osiągnąć międzynarodowy zasięg – dziś działa na nim ponad 20 tys. sklepów internetowych.

Shoper umożliwia korzystanie z gotowych i indywidualnych rozwiązań w zakresie e-commerce. Jego podstawowym zadaniem jest uzbrojenie przedsiębiorcy internetowego w narzędzia do sprzedaży online, czyli m.in. w nowoczesne płatności online, integrację z Allegro, obsługę kurierów i magazynów, czy sklep na Facebooku. Łącznie Shoper oferuje 250 funkcji, które można obsługiwać przy pomocy jednego kliknięcia.

Oprogramowanie jest dostępne w trzech pakietach cenowych, które mieszczą się w przedziale 29-82 zł.

5. Sky-Shop.pl

Kolejną platformą znad Wisły, umożliwiającą otworzenie gotowego sklepu internetowego,  jest Sky-Shop.pl. Jej początki sięgają 2009 roku. Głównym twórcą oprogramowania jest Przemysław Matoga, znany Internautom jako Przemo od for phpBB2.

Platformę wyróżnia zaawansowany moduł integracji z hurtowniami (oprogramowanie połączone jest ze 164 hurtowniami, w tym 45 dostawcami dropshipping) oraz narzędzie MultiStore. Niedawno w Sky-Shop.pl premierę miał Kreator Szablonu Sklepu, pozwalający na intuicyjne tworzenia grafiki witryny na podstawie dostępnych modułów w technologii Drag&Drop. Oprogramowanie posiada ponad 1200 funkcji, które są przydatne w czasie konfiguracji i zarządzania zarówno małym e-sklepem, jak i dużym e-biznesem.

Platforma dostępna jest w trzech pakietach abonamentowych dla sklepów internetowych oraz dwóch planach cenowych dla e-hurtowni, których koszty zależne są od ilości produktów oraz okresu zobowiązania. Sky-Shop.pl, jako pierwsze oprogramowanie na rynku e-commerce, wprowadziło elastyczne płatności. Ceny podstawowych planów zaczynają się od 89 zł za miesiąc.   

sky-shop screen

 

Zdjęcie otwarciowe: commons.wikimedia.org/Intel Free Press

W tekście wykorzystaliśmy rzuty ekranów ze stron WIX, PrestaShop, Shoplo oraz Shopera.