Login

Wybór kraju

Wybór kraju

Jak tytułować aukcje internetowe, by lepiej sprzedawać?

16 Maj 2016   Aktualizacja: 22 Sie 2016

Magdalena Parys

Samo wystawienie przedmiotu w internecie nie gwarantuje sprzedaży. Poznaj sztukę pisania tytułów ofert.

Użytkownikiem Allegro jestem już od kilku lat. Kupuję tam regularnie. Zdarza mi się również sprzedawać rzeczy, których nie używam albo już nie potrzebuję. Z reguły wystawiam ubrania, buty i akcesoria. Te przedmioty cieszą się największą popularnością wśród innych allergowiczów. Na aukcjach internetowych można kupić niejednokrotnie za grosze markowe rzeczy z metkami lub w idealnym stanie. Nowe jednak nie zawsze oznacza pewną sprzedaż. Przeglądając aukcje internetowe można zauważyć, że sporo sprzedawców stosuje wyłącznie tytuły zawierające suche informacje. Tym większa szansa dla ciebie, jeśli poznasz nasze wskazówki dotyczące tytułowania ofert sprzedaży.

10 zasad tworzenia tytułów aukcji internetowych

Przeczytaj również: 8 sposobów na zwycięstwo w aukcji internetowej

Ten sam przedmiot, ta sama cena i jeden sprzedaje się lepiej od drugiego

Tytuł to pierwsza rzecz, którą potencjalny klient przeczyta. Na tej podstawie kliknie w link, spojrzy na zdjęcia i na końcu przeczyta opis. Stąd dobry nagłówek aukcji powinien być: krótki, zwięzły i na temat. Dodatkowo winien spełniać 3 podstawowe funkcje:

  • Nakierowywać – co ludzie przeważnie wpisują w wyszukiwarce serwisu aukcyjnego.
  • Informować – opis tego, czego dotyczy aukcja.
  • Zachęcać – stosowanie zabiegów marketingowych przy użyciu języka emocji lub korzyści

Dobry tytuł aukcji internetowej.

Dobry tytuł aukcji. Fot: zrzut z ekranu/allegro.pl

Korzyść produktu w tytule aukcji.

Korzyść w tytule aukcji to dobry pomysł. Fot: zrzut z ekranu/allegro.pl

Jeśli widzisz w opisie: „biała lniana marynarka rozmiar 36”, to jest to, czego szukają inni. W taką ofertę prawdopodobnie chętnie klikną. Jeśli natomiast oferta będzie zatytułowana „rower”, nie przyciągnie uwagi. Kupującym będzie szkoda czasu na sprawdzenie, czego dokładnie dotyczy aukcja. 

Aukcja zatytułowana jednym hasłem nie wróży sukcesu.

Tak zatytułowana aukcja nie wróży sukcesu. Fot: zrzut z ekranu/allegro.pl

Opis produktu też się liczy

Jeśli sprzedajesz odzież, napisz, w jakim jest kolorze, jaki ma krój, rozmiar, materiał. Jeśli jest to laptop – opisz markę, pojemność dysku, typ procesora i wielkość ekranu. Im więcej danych umieścisz, tym jest większe prawdopodobieństwo, że ktoś trafi na twoją aukcję.

W tytule aukcji liczą się szczegóły i parametry.

Cokolwiek kupujący wpisze, i tak tę ofertę znajdzie. Fot: zrzut z ekranu/allegro.pl

Pamiętaj jednak, żeby nie dodawać do tytułu niepotrzebnych wyrazów, które mogą wprowadzać chaos podczas wyszukiwania. Trzeba się na coś zdecydować. Im w tytule będzie więcej określeń rodzaju towaru (płaszcz, kurtka, sweter, golf), tym w wynikach wyszukiwania pojawi się więcej ofert, wśród których twoja może zostać niezauważona. 

Dużo słów kluczy w tytule aukcji wcale nie znaczy dobrze.

Dużo wcale nie znaczy dobrze. Fot: zrzut z ekranu/allegro.pl

Trzeba też zapomnieć o umieszczaniu subiektywnych określeń, typu „jedyna taka”, „okazja”, „śliczna”. Liczą się konkrety! Czy coś jest ładne, to kwestia gustu. Sugerowanie natomiast, że rzecz jest markowa może wzbudzać podejrzenia, co do oryginalności produktu. 

Produkt nienazwany po imieniu w tytule aukcji również się nie sprzeda.

Rezcz może i ładna oraz markowa, ale brakuje nazwania produktu po imieniu. Fot: zrzut z ekranu/allegro.pl

Czytaj teraz: Jak legalnie tworzyć opisy i zdjęcia produktów?

***

Zdjęcie otwarciowe: CC by janeb13/Pixabay