Wybór kraju

Wybór kraju

Klienci e-sklepów wydają coraz więcej

21 Lis 2017   Aktualizacja: 22 Lis 2017

Magdalena Parys

Już ponad 30 proc. zamówień w polskich sklepach internetowych to rachunki między 201 a 500 złotych. Polacy nie tylko przenoszą się do e-sklepów, ale też zostawiają w nich coraz więcej pieniędzy.

Przedsiębiorcy internetowi często podkreślają, że tym, co charakteryzuje polskich konsumentów (i odróżnia nas od Niemców czy Brytyjczyków), jest niechęć do wydawania pieniędzy. Owszem, coraz więcej Polaków woli kupować w sieci, lecz wydawane kwoty nie powalają na kolana. Ale to się zmienia…

Jak wynika z badań ARC Rynek i Opinia*, już ponad 30 proc. zamówień realizowanych przez działające nad Wisłą sklepy internetowe opiewa na wartość 201-500 złotych. Wartość 24 proc. e-zakupów mieści się w przedziale 101-200 złotych, a 20 proc. rachunków wynosi od 51 do 100 złotych. Wciąż rzadko zdarzają się zamówienia przekraczające tysiąc złotych (11 proc.), ale właściciele e-biznesów i tak mają powody do zadowolenia.

Sklepy odnotowują bowiem spadek liczby transakcji na kwotę poniżej 50 złotych, a jednocześnie potwierdzają wzrost zakupów mieszczących się w przedziałach 51-100 zł oraz 201-500 złotych. To zaś w prostej drodze powinno prowadzić do zwiększenia  ich przychodów.

Coraz więcej transakcji

E-przedsiębiorców cieszyć mogą również stale rosnące wolumeny polskich sklepów internetowych. Jak wynika z badań ARC Rynek i Opinia, na naszym rynku przybywa firm, które obsługują od tysiąca do 5 tysięcy przesyłek w miesiącu. Maleje natomiast udział e-sklepów wysyłających poniżej 100 paczek miesięcznie. Na rynku dominują firmy wysyłające od 101 do 500 przesyłek miesięcznie – ich udział stanowi 33 proc. W największej skali (ponad 5 tys. przesyłek miesięcznie) działa 8 proc. e-sprzedawców uwzględnionych w badaniu.

Elektronika i odzież rządzą w sieci

A na co Polacy najchętniej wydają pieniądze w sieci? Z raportu „E-Commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”** wynika, że najwięcej środków w sieci przeznaczamy na urządzenia elektroniczne oraz odzież (około 90 złotych). Znacznie mniej wydajemy na książki, płyty, filmy czy bilety do kina lub teatru.

 

* Instytut badawczy ARC Rynek i Opinia przebadał 315 polskich sklepów internetowych, których obroty w ciągu ostatnich dwóch lat wyniosły poniżej 100 mln zł i które w ubiegłym roku wykazały zysk i wzrost obrotów.

** Raport „E-Commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” powstał na podstawie badania zrealizowanego w kwietniu 2017 roku na grupie 1500 internautów w wieku co najmniej 15 lat.

Zdjęcie otwarciowe: Pixabay.com