Jak się skontaktować z kurierem?
Magdalena Parys

Coraz więcej dostawców udostępnia numery telefonów do przewoźników. Od niedawna robi to także Poczta Polska.

Przez wiele lat numery telefonów do kurierów były owiane tajemnicą, powodując frustracje wśród odbiorców przesyłek, którzy chceli zmienić adres, godzinę odbioru paczki lub sprawdzić na jakim jest etapie dostawy. Na szczęście komunikacja na linii kurier-klient zmienia się na lepsze. Firmy kurierskie, które wciąż przodują w rankingu najszczęściej wybieranej formy dostawy (wedlug raportu „E-commerce w Polsce w 2017” 47 proc. klientów e-sklepów wybiera kuriera), informują o dniu dostawy wraz z przedziałem czasowym, w którym można się spodziewać przesyłki. Część z nich także zamieszcza, w wiadomościach e-mail lub sms, cenny numer telefonu bezpośrednio do dostarczyciela. Sprawdziliśmy to.  

Telefon do kuriera dostępny od zaraz

Na udostępnianiu kontaktu do przewoźnika korzystają obie strony. Odbiorca nie traci nerwów i czasu na poszukiwanie swojej przesyłki, dostawca z kolei niweluje sytuacje, w których pod wskazanym adresem nikogo nie ma i niezbędna jest kolejna próba doręczenia paczki. Jak wynika z naszych osobistych doświadczeń i informacji dostępnych w sieci, numery telefonów do kurierów są już na porządku dziennym przy dostawach GLS, DPD i od lutego 2018 r. w Pocztex Kurier – usłudze Poczty Polskiej. Narodowy przewoźnik wysyła wiadomości sms następującej treści:

„W dn. XXX, kurier XXX będzie próbował dostarczyć Twoją przesyłkę nr XXX. Kontakt do kuriera: tel. XXX”. Brakuje jedynie informacji o czasie dostawy, ale znając namiary można próbować umówić się na konkretną porę. Przekazy od DPD i GLS są podobne, z tym że dodatkowo znamy przedział czasowy, w którym kurier powinien stawić z naszym zamówieniem.

Utrudniony kontakt z kurierem

Firmy FedEx, TNT i DHL jeszcze nie udostępniają danych kontaktowych swoich kurierów. Ostatni z wymienionych ma jednak funkcjonalność, która, na wypadek problemów z odbiorem, pozwala przekierować paczkę do wybranego punktu. Mamy nadzieję, że w niedalekiej przyszłości telefon do kuriera będzie dostępny dla odbiorców u wszystkich przewoźników, nie tylko u wybranych. O wszelkich zmianach na pewno będziemy informować na łamach bloga.

Przeczytaj teraz: „Bliska paczka”​​​​​​​ - co to takiego?

***

Zdjęcie otwarciowe: Pixabay