Logotypy marek – kiedyś i dziś
Magdalena Parys

Loga dużych marek są powszechnie rozpoznawalne na całym świecie. Czy jednak zawsze tak było? Sprawdź, jak logotypy znanych i lubianych firm wyglądały na początku.

Rebranding, czyli całkowita zmiana i/lub lekki lifting znaku firmy służy najczęściej otwarciu się na nowych klientów i pogłębieniu relacji z obecnymi. To naturalna rzecz, że logotypy wraz z biegiem czasu ewoluują. Muszą one bowiem odpowiadać na potrzeby rynku, rzeczywistości, w której się znajdujemy oraz dostosowywać się do potrzeb konsumentów – otwierać się na nowe wyzwania. Zdarza się też, że zmiana wizualnej formy prezentacji marki jest związana ze zmianą właściciela lub z modyfikacją nazwy, jak np. w przypadku Costa Coffee (dawniej Coffee Heaven). Zobacz przykłady zmian w brandingu firm. Niektóre logo w pierwotnej wersji są trudne do rozpoznania i zidentyfikowania.

Pierwsze i aktualne logotypy marek

Zmiany w identyfikacji wizualnej firm nie omijają nikogo. Rebrandingi przechodzą zarówno instytucje publiczne – jak urzędy miast, uczelnie, a także spółki skarbu państwa oraz podmioty prywatne reprezentujące różne branże sport, technologię, usługi, media, rozrywkę, handel, finanse, itp. Na liście znajdziesz zmiany w identyfikacji wizualnej firm, przeprowadzone przed laty, jak i te najświeższe rebrandingi – z marca br. – Onetu czy Żabki.