Wybór kraju

Wybór kraju

Logotypy marek – kiedyś i dziś

12 Kwi 2017   Aktualizacja: 18 Kwi 2017

Magdalena Parys

Loga dużych marek są powszechnie rozpoznawalne na całym świecie. Czy jednak zawsze tak było? Sprawdź, jak logotypy znanych i lubianych firm wyglądały na początku.

Rebranding, czyli całkowita zmiana i/lub lekki lifting znaku firmy służy najczęściej otwarciu się na nowych klientów i pogłębieniu relacji z obecnymi. To naturalna rzecz, że logotypy wraz z biegiem czasu ewoluują. Muszą one bowiem odpowiadać na potrzeby rynku, rzeczywistości, w której się znajdujemy oraz dostosowywać się do potrzeb konsumentów – otwierać się na nowe wyzwania. Zdarza się też, że zmiana wizualnej formy prezentacji marki jest związana ze zmianą właściciela lub z modyfikacją nazwy, jak np. w przypadku Costa Coffee (dawniej Coffee Heaven). Zobacz przykłady zmian w brandingu firm. Niektóre logo w pierwotnej wersji są trudne do rozpoznania i zidentyfikowania.

Pierwsze i aktualne logotypy marek

Zmiany w identyfikacji wizualnej firm nie omijają nikogo. Rebrandingi przechodzą zarówno instytucje publiczne – jak urżedy miast, uczelnie, a także spółki skarbu państwa oraz podmioty prywatne reprezentujące różne branże sport, technologię, usługi, media, rozrywkę, handel, finanse, itp. Na liście znajdziesz zmiany w identyfikacji wizualnej firm, przeprowadzone przed laty, jak i te najświeższe rebrendingi – z marca br. – Onetu czy Żabki. 

 

Przeczytaj teraz: Koszyk wielkanocny - droższy czy tańszy niż w tym roku?

***

Zdjęcie otwarciowe:Pixabay