Wybór kraju

Wybór kraju

Marki i kolory, czyli wpływ barw na odbiór firmy

09 Mar 2017   Aktualizacja: 09 Mar 2017

Magdalena Parys

Jakie znaczenie mają kolory w komunikacji? Co poprzez szary odcień mówi „Apple”, a co chce wyrazić Ikea żółto-niebieskimi barwami? Przekonaj się!

Firmy wykorzystują kolory jako jeden z elementów rozpoznawalności - według amerykańskich naukowców z Uniwersytetu w Maryland kolor zwiększa rozpoznawalność marki aż do 80 proc. Poprzez odpowiednie zabiegi kolorystyczne - już na poziomie logotypów - sklepy mogą podświadomie wywoływać u kupujących dane emocje lub skłaniać ich do określonych reakcji - na przykład wybór produktu sygnowanego zielonym brandem, a nie czerwonym (gdyż ten pierwszy kojarzy się z większym poczuciem bezpieczeństwa). Na infografice znajdziesz przykłady kolorów używanych przez popularne marki, wraz z ich powszechnym znaczeniem. Szczególną uwagę poświęciliśmy zielonemu kolorowi PayU.

 

Czytaj teraz: 8 powodów odrzucenia wniosku o pożyczkę ratalną

***

Zdjęcie otwarciowe: Pixabay