Wybór kraju

Wybór kraju

Młode gwiazdy eCommerce nagrodzone. Zapakuj.to z nagrodą od PayU

10 Cze 2016   Aktualizacja: 10 Cze 2016

Marta Siekierska

W Polsce nie brakuje firm, które mogę odmienić rynek eCommerce. Można było się o tym przekonać podczas wręczenia nagród eRising Star dla najlepiej rokujących biznesów internetowych w Polsce. Statuetka PayU Lab Award powędrowała do startupu Zapakuj.to.

Założona przez Wojtka Sadowskiego firma to kreator onlline, umożliwiający samodzielne projektowanie opakowań wysyłkowych. Inaczej mówiąc: zdejmuje ze sprzedawców obowiązek tworzenia i zamawiania opakowań. Choć jest obecny na rynku zaledwie od kilku miesięcy, zdołał do siebie przekonać kilku znanych klientów – m.in. CDP.pl (opakowania do limitowanej edycji dodatku „Wiedźmina 3”), Orange, Szlachetną Paczkę, Vichy czy Mobile Vikings.

Zapakuj.to jest najlepszym przykładem na to, jak dobry biznes zaczyna się od dobrego pomysłu. Tym pomysłem była możliwość samodzielnego zaprojektowania autorskiego opakowania wysyłkowego przy pomocy kreatora dostępnego na stronie www oraz jego szybka realizacja – powiedziała Sylwia Bilska, General Manager PayU Polska, wręczając Sadowskiemu statuetkę.

Sylwia Bilska, General Manager PayU Polska, wręcza nagrodę Wojtkowsi Sadowskiemu z Zapakuj.to / fot. Agata Dąbrowska/maciaga.pl

Drugie miejsce w konkursie zajęła firma Telemedi.co - założona przez Pawła Sieczkiewicza i Piotra Słomiana platforma online, umożliwiająca kontakt z personelem medycznym z każdego miejsca na świecie. Kilka miesięcy temu w medyczny startup zainwestował Docplanner, do którego należy znany serwis ZnanyLekarz.pl. Na trzeciej pozycji uplasował się producent i dystrybutor kursów językowych online Funmedia (firma jest jednocześnie twórcą pierwszego w Polsce internetowego podręcznika do nauki angielskiego dla dzieci).

Wyróżnienie dla firmy Funmedia / fot. Agata Dąbrowska/maciaga.pl

Są to wyróżnienia dla tych, którzy - mimo że są na początku biznesowej drogi - już mają na koncie duże sukcesy. Są odważni, zdolni, młodzi. Choć każdy z nominowanych podąża własną drogą, łączy ich pasja i młodość. Nasze wyróżnienia to docenienie ich pracy, zachęta do jej kontynuowania i inspiracja do dalszego działania – powiedziała Edyta Ziajowska, dyrektor marketingu PayU.

ZOBACZ TEŻ: Linnar Viik: każdy kraj ma szansę na technologiczny sukces [WYWIAD]

Nagrody zostały wręczone 8 czerwca podczas gali Diamentów Forbesa, na której uhonorowane zostały najszybciej rosnące firmy w województwie mazowieckim. Do wyścigu po statuetkę mogły stanąć polskie firmy, które wprowadziły na rynek eCommerce innowacyjny produkt lub usługę. Oprócz Zapakuj.to, Telemdi.co i Funmedia nominacje otrzymały firmy Finanteq, Phenicoptere (za produkt Glov Hydro Demaquillage), PickPack, Projekt REBEL oraz Shoplo.

Wyboru laureata eRising Star dokonała kapituła, którą sformowali dziennikarze, eksperci i przedsiębiorcy:

  • Edyta Ziajowska, dyrektor marketingu PayU (przewodnicząca kapituły)
  • Paweł Zielewski, zastępca redaktora naczelnego „Forbesa” i redaktor naczelny „Pierwszego Miliona”
  • Łukasz Grass, redaktor naczelny Business Insider Polska
  • Paweł Kubisiak, zastępca redaktora naczelnego „Harvard Business Review Polska”
  • Joanna Kuzdak, dyrektor segmentu eCommerce w Grupie Onet-RAS Polska
  • Michał Sadowski, założyciel i prezes Brand24
  • Artur Kurasiński, bloger ak74 i inwestor
  • Marta Ogórkiewicz, product manager Newsweek.pl

Nagrody PayU Lab Award

Statuetki PayU Lab Award w pozostałych kategoriach – czyli eCustomer Experience, eCommerce oraz Sector 3.0 – zostały wręczone podczas PayU Lab Forum, dorocznego spotkania liderów biznesu, które odbyło się 21 kwietnia.

W kategorii eCustomerExperience wyróżnione zostały firmy, które przykładają szczególną wagę do ulepszania digitalizacji doświadczeń klientów w sektorach energetycznym, ubezpieczeniowym i telekomunikacyjnym. Nagrody otrzymały PGE, LINK4 oraz Orange.

W kategorii eCommerce nagrody zostały przyznane w dwóch podkategoriach: produkt i usługa. Uhonorowane zostały firmy, których model biznesowy oparty jest (w całości lub części) na handlu internetowym, a ich działalność wyróżnia się na tle branży. Laureatami zostali XTB oraz CDP.pl.

Z kolei nagroda główna w kategorii eSector 3.0 trafiła do UNICEF.

Przeczytaj relację z PayU Lab Forum

PRZECZYTAJ TAKŻE: Popularność zakupów online rośnie w Polsce błyskawicznie

Zdjęcia wykorzystane w tekście: Agata Dąbrowska/maciaga.pl