Wybór kraju

Wybór kraju

Multi Currency Pricing, czyli e-zakupy w dowolnej walucie

10 Lip 2017   Aktualizacja: 11 Lip 2017

Magdalena Parys

Nawet 15 proc. konsumentów internetowych w Polsce kupuje w innej walucie niż złoty. Do tej pory dla wielu e-sprzedawców był to spory problem. Już nie, bo dzięki Multi Currency Pricing nie muszą już prowadzić rozliczeń w różnych walutach, i nie ponoszą ryzyka kursowego.

Wprowadzona przez PayU usługa Multi Currency Pricing (MCP) to nic innego, jak możliwość oferowania klientom posługującym się innymi walutami niż polski złoty stałej i pewnej ceny. A także informowanie ich przed zakupem, ile za dany produkt zapłacą w walucie, w której mają rachunek bankowy lub kartę.

Zobacz: Jak stworzyć e-sklep? Przegląd najciekawszych kreatorów

Jak to działa?

Mechanizm jest prosty. Przewalutowanie odbywa się na stronie sklepu internetowego zintegrowanego z usługą MCP na długo przed przystąpieniem do transakcji. Dzięki temu klientowi mogą wyświetlać się ceny w obcej walucie już na etapie przeglądania oferty. Obecnie MCP obsługuje trzy waluty (euro, dolary i funty brytyjskie), ale docelowo klienci polskich sklepów internetowych będą mogli płacić także m.in. w koronach czeskich, norweskich i duńskich oraz we frankach szwajcarskich.

– Usługa jest dostępna dla wszystkich polskich firm, które chciałyby prezentować ceny swoich produktów w różnych walutach i umożliwiać płatność w nich, jednocześnie nie ponosząc żadnego ryzyka kursowego i nie musząc prowadzić rozliczeń w różnych walutach – mówi Jakub Seifert, Payment Products and Services Manager w PayU.

Cel? Wzmocnić handel transgraniczny

Usługa MCP ma przede wszystkim zwiększyć możliwości rodzimych przedsiębiorców w zakresie sprzedaży produktów i usług klientom zagranicznym. Tego, że może to zrobić, dowiódł przeprowadzony wśród właścicieli e-sklepów program pilotażowy. Wykazał on, że szybkie poznanie ostatecznej ceny produktu nawet kilkukrotnie zwiększa konwersję zakupową.

– Polscy przedsiębiorcy potrzebują rozwiązań, które ułatwią płatności transgraniczne i pomogą im dotrzeć do klientów poza granicami kraju. Emigracja zarobkowa spowodowała, że już 10-15 proc. e-konsumentów kupujących w Polsce posługuje się instrumentami finansowymi w obcej walucie. Dzięki funkcjonalności MCP klienci nie muszą martwić się o niekorzystne przewalutowanie, ponieważ od początku wiedzą, ile zapłacą za swoje zakupy – mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, Country Manager PayU w Polsce.

Przeczytaj też: Jak nie wysyłać spamu, czyli metody e-mail marketingu doskonałego [PORADNIK]

Gra toczy się o dużą stawkę. Handel transgraniczny jest bowiem jednym z najważniejszych motorów wzrostu w globalnym biznesie internetowym.

– Do 2020 roku branża e-commerce będzie warta ok. 3 biliony dolarów, a aż jedna trzecia tego będzie transgraniczna – mówi Laurent le Moal, CEO PayU.

Szacuje się, że w samej Europie Środkowo-Wschodniej wartość handlu transgranicznego w internecie wzrośnie w ciągu najbliższych kilku lat do 45 mld dolarów.

Zobacz teraz: E-przedsiębiorcy, nie hamujcie swoich ambicji! [WYWIAD]

Zdjęcie otwarciowe: CC by Philip Brewer/Flickr