Login

Wybór kraju

Wybór kraju

Poczta Polska ma mapę dla klientów sklepów internetowych

01 Kwi 2016   Aktualizacja: 01 Kwi 2016

Barbara Żbik

Publiczny operator przygotował mapę, składającą się z 5 tys. placówek pocztowych oraz stacji Orlen. Klienci eSklepów mogą tam odbierać swoje przesyłki.

Wirtualna mapa Poczty Polskiej będzie mogła znaleźć się na stronach wszystkich eSklepów, które zdecydują się na współpracę z operatorem. Celem usługi jest ułatwienie osobom kupującym w internecie wyszukiwania pobliskich punktów, w których wygodnie mogą odbierać przesyłki. Kupujący musi jedynie podczas finalizowania transakcji wybrać usługę „Odbiór w PUNKCIE” i wyznaczyć dogodne dla siebie miejsce na mapie. Właściciel eSklepu musi natomiast podpisać umowę z Pocztą i wykorzystać logo firmy do oznaczenia odpowiedniej nowej formy dostawy.

Tutaj dowiesz się dokładnie, jak zamieścić mapę na swojej stronie internetowej

Klienci mają do dyspozycji ponad 4100 placówek pocztowych i niemal 1000 stacji benzynowych sieci Orlen.

– Samodzielny odbiór przesyłek w punktach cieszy się coraz większą popularnością wśród kupujących w internecie. Klienci wybierają tę opcję, ponieważ chcą decydować o miejscu i czasie odbioru przesyłki, na przykład po godzinach pracy – mówi Rafał Pietrwalski, który odpowiada za segment eCommerce w Poczcie Polskiej.

ZOBACZ TEŻ: TEST PAYU: Czy Paczka24 rzeczywiście istnieje?

Ofensywa Poczty Polskiej

Państwowa spółka coraz wyraźniej stawia na eCommerce i wygodę osób kupujących w sieci. Przede intensywnie rozbudowuje swoje punkty odbioru. Mapa, o której dziś piszemy, jest jednym z z flagowych projektów firmy. Stanowi element większej strategii wsparcia eHandlu - systemu click and collect – który pozwalać ma na kupowanie online i samodzielny odbiór w punktach.

Kilka miesięcy temu Poczta zapowiedziała, że wkrótce będzie posiadać sieć 10 tys. takich punktów.

W tej chwili Poczta Polska uruchomiła łącznie 5,5 tys. miejsc do odbioru paczek, a w tym roku zamierza stworzyć ich dodatkowe 2-3 tys.. Firma chce rozwijać nie tylko własne stanowiska, ale też współpracować z punktami partnerskimi (dziś najważniejszym partnerem spółki jest Orlen) i np. sieciami sklepów detalicznych . Docelowo firma chce prowadzić 10 tys. miejsc, w których jej klienci będą mogli odbierać przesyłki.

Firma planuje również zbudowanie szerokiej sieci urządzeń samoobsługowych. Do końca 2016 roku ma działać około 300 automatów do odbioru przesyłek z Poczty Polskiej, które będą stanowić konkurencję rozpychającego się na rynku InPostu, promującego popularne „żółte” Paczkomaty.

PRZECZYTAJ TERAZ: Sklepy internetowe w szponach konsumentów, technologii oraz Chin

Zdjęcie otwarciowe: mat. prasowe Poczty Polskiej