Popularność zakupów online rośnie w Polsce błyskawicznie
Marta Siekierska

Już blisko 55 proc. Polaków kupuje online. Pod względem popularności eZakupów jesteśmy lepsi m.in. od Brytyjczyków, Szwedów czy Francuzów. W Europie ustępujemy jedynie Niemcom

O tym, że polski eCommerce rośnie w błyskawicznym tempie, świadczą wyniki badania zrealizowanego na zlecenie firmy RetailMeNot. Wynika z niego, że w 2015 roku aż 21 mln Polaków dokonało przynajmniej jednego zakupu w internecie. A to oznacza, że styczność z eCommerce miało już niemal 55 proc. rodaków. To drugi najlepszy wynik w Europie – lepiej pod tym względem prezentują się tylko Niemcy.

- Polacy bardzo chętnie korzystają z możliwości, jakie dają zakupy w sieci. eCommerce oferuje liczne korzyści, jak niezależność od godzin otwarcia sklepów, łatwiejsze porównywanie cen, a także wiele dodatkowych możliwości oszczędzenia. Wszystko to powoduje, że zakupy online robi już 21 mln Polaków – mówi Mike Lester, wiceprezes RetailMeNot, cytowany przez dziennik „Puls Biznesu”, który przyjrzał się badaniu.

Jak dodaje Lester, porównanie z innymi krajami wygląda dla Polski wyjątkowo obiecująco. Wzrost wydatków na zakupy w internecie, w przeliczeniu na jednego kupującego, wynosi bowiem niemal 12 proc. Pod tym względem Polska nie ma sobie równych.

ZOBACZ TEŻ: Płatności elektroniczne napędzają polską gospodarkę

eZakupy popularne, ale wydajemy mniej niż Europa

Z analizy przygotowanej dla RetailMeNot wynika, że w 2015 roku Polacy zrealizowali w internecie zakupy o łącznej wartości 5,12 mld euro. W ciągu dwóch lat wzrosły o niemal połowę (48 proc.). W 2016 r. wartość eZakupów w wykonaniu Polaków ma natomiast wynieść ponad 6 mld dolarów.

Wydatki Polski, gdzie eCommerce stanowi zaledwie około 4 proc. łącznej wartości handlu detalicznego, w dalszym ciągu prezentują się skromnie na tle państw zachodnioeuropejskich. W 2015 roku Brytyjczycy zostawili w sieci łącznie 61,84 mld euro, Niemcy – 52,79 mld, a Francuzi – 36,53 mld euro.

PRZECZYTAJ TERAZ: Za tymi trendami nie nadążają giganci eHandlu. A Twój eSklep?

Fotografia otwarciowa: CC by geralt/Pixabay