Wybór kraju

Wybór kraju

Prawie nikt nie kupuje przy pierwszej wizycie w eSklepie

14 Lut 2017   Aktualizacja: 14 Lut 2017

Marta Siekierska

To może być szok dla właścicieli firm. Aż 92 proc. osób, które odwiedzają ich sklepy internetowe, przy pierwszej wizycie nie dokonuje żadnego zakupu.

Nie wystarczy ściągnąć użytkownika na stronę swojego eSklepu, żeby zacząć zarabiać. To jeden z głównych wniosków, jakie płyną z raportu „Reimaging Commerce” przygotowanego przez firmę Episerver. Okazuje się bowiem, że aż 92 proc. użytkowników w trakcie pierwszej wizyty na stronie internetowej nie dokonuje żadnego zakupu.

Sklep dla sprzedawcy, nie dla kupującego

Oczywiście nie dla każdego właściciela sklepu internetowego jest to powód do zmartwień. Bardzo często pierwsze wizyty na stronie w ogóle nie wynikają z intencji zakupowych. Aż 45 proc. użytkowników chce jedynie znaleźć konkretną usługę lub produkt, dowiedzieć się, ile kosztują (25 proc.), albo znaleźć na ich temat dodatkowe informacje (10 proc.). Martwić może natomiast to, że aż 98 proc. badanych wskazało, że barierą zakupową stanowił dla nich niewłaściwy dobór treści na stronie eSklepu. Dlatego 30 proc. użytkowników nie dotarło nawet do fazy koszyka zakupowego (wycofali się praktycznie zaraz po wejściu na stronę).

PRZECZYTAJ TEŻ: Europejczycy chcą korzystać z biometrii w płatnościach

– Treści, które konsumenci widzą, oraz to, czego doświadczają podczas interakcji z marką internetową, są kluczowe dla ukształtowania ich zachowania zakupowego – mówi James Norwood, wiceprezes ds. strategii i szef marketingu w Episerver, cytowany na stronie przedsiębiorstwa. – Choć nie każdy konsument odwiedza stronę firmy, żeby dokonać zakupu, marki muszą zwracać uwagę na to, czy pierwsze wrażenie pozytywnie wpływa na nastawienie odbiorców - dodaje.

 

eSprzedawcy mogą spać spokojnie?

A co robią konsumenci, kiedy są już zdecydowani na zakup produktu? 60 proc. z nich udaje się bezpośrednio na stronę produktu, którego poszukują (bez znaczenia, czy robią to na smartfonie, czy laptopie). 18 proc. odbiorców najpierw sprawdza dostępne wyprzedaże, a 7 proc. osób w pierwszej kolejności szuka w sieci opinii na temat sprzedawcy.

Mimo że jakość treści na stronach sklepów internetowych nie zadowala klientów, z wygodą kupowania też bywa różnie, aż dwie trzecie badanych deklaruje, że w 2017 roku dokona więcej zakupów w sieci, niż w roku ubiegłym.

ZOBACZ TERAZ: 8 błędów w UX, które irytują klientów sklepów internetowych

Fotografia otwarciowa: CC by SplitShire/Pexels