Jak skutecznie dotrzeć do klientów? Automatyzacja sklepu internetowego z Autofunnel

Dobrze skonfigurowany system do automatyzacji marketingu to klucz do sukcesu każdego e-commerce - o czym zresztą pisaliśmy w jednym z wcześniejszych artykułów. Odpowiednia konfiguracja systemu może jednak czasami sprawiać trudności niektórym e-przedsiębiorcom. Rozwiązaniem są proste generatory lejków marketingowych, takie jak Autofunnel. Właściciele sklepów internetowych dostają od GetResponse pełen zestaw zintegrowanych narzędzi marketingowych, dzięki którym są w stanie szybko stworzyć system do automatyzacji marketingu, dopasowany do ich działalności. A to docelowo pozwoli im przyciągnąć klientów online, mierzyć wyniki i zwiększyć sprzedaż.

Czym jest lejek marketingowy?

Lejek marketingowy (po angielsku funnel) to ścieżka, przez którą przechodzi e-konsument - od chwili, gdy jeszcze nic nie wie o firmie, po moment, w którym staje się jej lojalnym klientem. Ważne jest, by być z odbiorcą na każdym etapie tego procesu:

  • zwiększać świadomość istnienia marki,
  • tworzyć zainteresowanie marką lub produktem,
  • ułatwiać podjęcie decyzji zakupowej,
  • doprowadzać do zakupu produktu,
  • budować lojalność.
lejek autofunnel

Źródło: GetResponse

Tworzenie skutecznych lejków sprzedażowych jest łatwiejsze dzięki użyciu systemów takich jak Autofunnel. W zależności od tego, co jest sprzedawane online, Autofunnel zapewnia określoną ścieżkę dotarcia do klientów. To w pełni automatyczne narzędzie pozwala na stworzenie krok po kroku landing pages, konfigurację komunikacji emailowej, zintegrowanie systemów płatności, odzyskanie porzuconych koszyków i zarabianie na produktach lub usługach, również za pomocą stron upsellingowych i cross-sellingowych.

Grupy docelowe

Autofunnel ułatwia również znalezienie grupy docelowej, za pomocą lejków do budowy listy e-konsumentów. E-przedsiębiorcy są w stanie wygenerować jakościowy ruch z Facebooka i Instagrama za pomocą kreatora Facebook Ads, zbierać adresy email tych osób na landing page, rozwijać relację z nimi za pomocą zautomatyzowanych wiadomości i przygotować ich do decyzji o zakupie. O grupach docelowych pisaliśmy więcej w jednym z naszych wcześniejszych artykułów - Jak komunikować się z klientami? Język marki w social mediach.

Dla kogo Autofunnel?

Autofunnel sprawdzi się idealnie u e-przedsiębiorców i firm sprzedających produkty czy usługi online. Dodatkowo jest prosty w użyciu - wystarczy kilka minut na przygotowanie kampanii, aby zobaczyć pierwsze wyniki w ciągu kilku godzin. Właściciele e-sklepów mają możliwość kierowania ruchu prosto na stronę sklepu przy pomocy prostych lejków sprzedażowych. Mogą również budować relacje z nowymi kontaktami przed zaprezentowaniem oferty, przy użyciu automatycznie wysyłanych wiadomości z rozbudowanego lejka sprzedażowego.

Autofunnel oferuje dostęp do 40 gotowych scenariuszy lejków marketingowych, które można dowolnie modyfikować. Każdy z nich jest zoptymalizowany pod kątem konwersji oraz profesjonalnie zaprojektowany przez ekspertów z branży - można znaleźć tam wysokiej jakości grafiki i profesjonalne teksty marketingowe.

 

Tekst powstał we współpracy z GetResponse.