Podstawy SEO: darmowe narzędzia [WIDEO-PORADNIK]
Magdalena Parys

W SEO zależność jest prosta. Im lepiej zoptymalizujesz swój sklep, tym lepiej odpowiesz na potrzeby internautów. A im więcej użytkowników trafi do Ciebie z Google, tym więcej zarobisz. Dowiedz się, jak możesz samodzielnie zoptymalizować swój e-sklep

Pamiętasz, jak doradzaliśmy Wam, co powinniście zrobić, żeby Wasz sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce Google? Tym razem idziemy o krok dalej. Nie będziemy Was przekonywać do optymalizacji SEO, wyjaśniać zawiłości pozycjonowania czy tłumaczyć, jakich zasad powinieneś przestrzegać (zakładamy, że odrobiłeś lekcję), lecz podpowiemy Ci, z jakich narzędzi wspomagających pozycjonowanie możesz skorzystać. I wyjaśnimy, jak to zrobić.

Analiza słów kluczowych, unikanie duplikacji treści, optymalizacja strony pod urządzenia mobilne, zapewnienie szybkości ładowania na każdym urządzeniu, wdrożenie danych strukturalnych (to specjalne znaczniki umieszczane na stronach internetowych służące do opisania ich zawartości w formie zrozumiałej dla wyszukiwarek) – to tylko niektóre z wyzwań, z jakimi na co dzień zmagają się zarówno specjaliści do spraw SEO, jaki i właściciele sklepów internetowych. Nie mówiąc o meta danych (tytułach, opisach) i opisach ALT to zdjęć, czyli kluczowych elementach w SEO. A to kilka bezpłatnych google'owskich narzędzi, które można wykorzystać, aby tym wyzwaniom sprostać.

Planer słów kluczowych AdWords

To narzędzie służące do wyszukiwania słów kluczowych dla reklam tekstowych (w wyszukiwarce i aplikacjach), displayowych oraz wideo. Możesz je wykorzystać do tworzenia kampanii reklamowych z użyciem odpowiednich słów kluczowych, dopasowanych do Twoich produktów, usług albo odbiorców.

PageSpeed Insights

Dzięki temu narzędziu możesz w skali od 0 do 100 ocenić prędkość ładowania Twojego serwisu na urządzeniach mobilnych i desktopowych, a także dowiedzieć się, co powinieneś zrobić, aby ją witryna działała szybciej.

Mobile Friendly Test

Służy do optymalizacjiTwojej strony w wersji mobilnej. Dzięki serwisowi możesz sprawdzić, czy witryna wyświetla się poprawnie na smartfonach i tabletach, oraz co należy zrobić, żeby była bardziej przyjazna dla użytkowników urządzeń mobilnych.

Structured Data Testing Tool

Dane strukturalne pozwalają robotom Google'a odczytywać i interpretować treści w Twoim serwisie. Structured Data Testing Tool to narzędzie do testowania tych danych. Pomoże Ci sprawdzić, czy wdrożyłeś je w sposób prawidłowy.

Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o podstawach pozycjonowania sklepu internetowego, zobacz webinar Sebastiana Balińskiego, starszego specjalisty SEO w agencji digital marketingu MakoLab. Dowiesz się z niego:

  • dlaczego optymalizacja serwisu jest tak istotna
  • na czym polega analiza słów kluczowych i jakie narzędzia można do tego wykorzystać
  • czym grozi duplikacja treści i jak jej uniknąć
  • na czym polega optymalizacja treści i jak ją należy przeprowadzić w praktyce
  • jaką funkcję pełnią dane strukturalne
  • dlaczego warto wdrożyć protokół HTTPS
  • jak zadbać o mobilną wersję serwisu oraz jego prędkość ładowania

*Korekta: Opis strony (meta desciption) może aktualnie mieć długość do ok. 300 znaków. Limit (poprzednio wynoszący 160 znaków) został powiększony w grudniu 2017 roku.