Zakupy na jedno kliknięcie, czyli jak działa Visa Checkout
Magdalena Parys

Twoi klienci chcą robić zakupy szybko, sprawnie i bezpiecznie? Dzięki wdrożeniu elektronicznych portfeli, takich jak Visa Checkout, znacznie im to ułatwisz.

Karty płatnicze to, mimo swoich zalet (pisaliśmy o nich m.in. w tekście „6 powodów, dla których warto udostępniać płatności kartą”), nie są zbyt często używane przez polskich klientów sklepów internetowych. Z kart debetowych korzysta 15 proc. z nich, a z kart kredytowych – 7 procent (badanie Global Payments Report).

Do płacenia kartą może zniechęcać to, że trzeba ją wyjąć z portfela, wprowadzić zamieszczone na niej dane, a potem udostępnić jeszcze informacje do wysyłki. Nie jest to może bardzo czasochłonne, niemniej niektórych może irytować. Rozwiązaniem może być używanie elektronicznych portfeli, takich jak Visa Checkout, dzięki którym proces robienia zakupów w internecie staje się naprawdę prosty i błyskawiczny.

Elektroniczny portfel do szybkich zakupów

Czym jest Visa Checkout? W skrócie: to usługa ułatwiająca płacenie kartą w internecie, w której można zapisać dane karty płatniczej oraz inne dane, takie jak np. adres wysyłki. Swoją kartę płatniczą (debetową lub kredytową) i adres dostawy użytkownik zapisuje w Visa Checkout tylko raz – podczas rejestracji. Dzięki temu, aby dokonać transakcji, nie musi mieć przy sobie karty ani wprowadzać za każdym razem wszystkich niezbędnych danych. Może płacić online zarówno z urządzeń stacjonarnych, jak i mobilnych - podając tylko swój login i hasło. W praktyce wygląda to tak:

  1. Płacący wybiera opcję płatności za pomocą Visa Checkout i loguje się do swojego konta poprzez lightbok wyświetlony na stronie sklepu.
  2. (opcjonalnie) Płacący potwierdza dane na stronie sklepu.
  3. Płacący składa zamówienie i płaci.

Jest to więc świetne rozwiązanie zwłaszcza dla robiących zakupy często, szczególnie przez smartfona czy tablet.

Przywileje i bezpieczeństwo

Użytkownicy Visa Checkout mają dostęp do takich samych przywilejów, jakie zapewnia im tradycyjne posługiwanie się kartami – np. możliwości skorzystania z procedury chargeback, która pozwala na odzyskanie wydanych pieniędzy w wypadku niedostarczenia przez kontrahenta zakupionego w internecie towaru lub niezrealizowania usługi opłaconej kartą Visa. Bezpieczeństwo transakcji realizowanych poprzez Visa Checkout zapewnia wielopoziomowy system zabezpieczeń wykorzystujący m.in. usługę 3D-Secure.

Sklepy udostępniające przycisk Visa Checkout bezpośrednio w koszyku zakupowym, mogą wspólnie z Visa zaproponować swoim klientom promocje, które zachęcą ich do płacenia za pomocą usługi.

Visa Checkout ma już 24 mln zarejestrowanych użytkowników w 26 krajach. Na całym świecie sieć akceptacji Visa Checkout to 340 tys. detalistów – wśród międzynarodowych akceptantów są również tacy, u których zakupu towarów i usług mogą dokonywać klienci z Polski – m.in. linie lotnicze Emirates czy sieć hoteli Marriott. W Polsce za pomocą tej usługi można płacić już w tysiącach sklepów internetowych, m.in. w Euro.com.pl, OleOle.pl, Biletyregionalne.pl, SkyCash.com, Empik.com, PizzaPortal.pl, Ravelo.pl czy PolskiKoszyk.pl.

Wg planów Visa, do końca tego roku za pomocą Visa Checkout będzie można płacić u polskich e-detalistów odpowiedzialnych za ponad 40 proc. obrotów w krajowym e-commerce.

Korzyści dla e-sklepów

Dzięki Visa Checkout można dokonywać szybkich płatności online, w dowolnym czasie i z dowolnego urządzenia. A to pomaga e-sklepom przyciągać mobilnych klientów.

-  Detalistom – jak wskazują badania – usługa zapewnia wyższy współczynnik konwersji sprzedaży oraz wyższe kwoty transakcji niż przy innych metodach płatności. Visa Checkout pełni kluczową rolę w strategii cyfrowej Visa. Ściśle współpracujemy z wieloma partnerami w celu wprowadzania kolejnych innowacji i dalszego podnoszenia zadowolenia użytkowników oraz konwersji sprzedaży – komentuje William Levaggi, Vice President, Digital Products, Visa.

Wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie Visa* pokazują, że 9 na 10 badanych jest zadowolonych z transakcji i deklaruje chęć ponownego skorzystania z Visa Checkout. Jak pokazują wyniki badań, dzięki Visa Checkout klienci sklepów internetowych znacznie rzadziej porzucają koszyki. Użytkownicy Visa Checkout finalizują 82 proc. transakcji zakupu towarów i usług już wybranych i umieszczonych w koszyku i realizują ich o 30 proc. więcej na osobę niż pozostali klienci.

- Dzieje się tak m.in. dlatego, że Visa Checkout świetnie odpowiada na aktualne potrzeby konsumentów, którzy oczekują możliwie najwygodniejszego i prostego, a jednocześnie bezpiecznego sposobu płatności – podsumowuje Małgorzata Ciszecka, Senior Manager Regional Product & Market Development (CEE), Visa.

Jak włączyć usługę Visa Checkout?

Visa Checkout może być udostępniana przez detalistów na dwa sposoby:

- Poprzez umieszczenie przycisku Visa Checkout bezpośrednio w koszyku zakupowym, co najbardziej ułatwia kupującym korzystanie z usługi, ponieważ ogranicza liczbę kroków w procesie płatności.

- Poprzez zintegrowanie usługi z systemem obsługującego detalistę operatora płatności – wówczas klient sklepu wybiera tę metodę płatności na późniejszym etapie w procesie finalizowania zakupów, z tzw. formatki płatności.

Jeśli jesteś klientem PayU, aby zintegrować Visa Checkout musisz:

  • utworzyć dla sklepu konto w Visa Checkout Merchant Services,
  • zintegrować sie z PayU za pomocą REST API.

Więcej informacji na temat wdrożenia usługi Visa Checkout znajdziesz na stronie Visa Checkout Developer Center.

*Źródło danych: Wewnętrzne dane produktowe Visa dotyczące zakupów dokonywanych z komputerów stacjonarnych, tabletów i urządzeń mobilnych (z wyłączeniem natywnych aplikacji mobilnych i zestawów narzędzi programistycznych SDK) poprzez 21 mln kont Visa Checkout z 26 rynków, w okresie 6 miesięcy od grudnia 2016 r. do maja 2017 r. u ponad 300 tys. detalistów z całego świata udostępniających usługę Visa Checkout.

 

visa