Wybór kraju

Wybór kraju

TEST: Zobacz produkt ze sklepu internetowego na żywo

25 Maj 2016   Aktualizacja: 22 Sie 2016

Magdalena Parys

Zakupy online jak te robione tradycyjnie w markecie. W sieci też możesz obejrzeć produkt z każdej strony. Sprawdź!

Kupowanie przez internet ma sporo zalet – oszczędzasz czas, możesz porównać ceny w różnych sklepach i zamówić towar bez wychodzenia z domu. Minusem jest jednak to, że nie można obejrzeć produktu przed zakupem lub naocznie porównać różnice konkretnych towarów. Do wglądu pozostają jedynie zdjęcia, które nie zawsze oddają stan faktyczny towaru. Na rynku jest już jednak dostępna usługa „Zobacz produkt na żywo”, która pozwala klientowi siedzącemu w domu przed komputerem lub używającego smartfona połączyć się z konsultantem ze sklepu stacjonarnego i obejrzeć produkt.

Zainteresowana tym innowacyjnym rozwiązaniem, postanowiłam je przetestować.

Przeczytaj również: TEST – dostawa tego samego dnia

Jak usługa „zobacz produkt na żywo” działa w praktyce?

Test zaczęłam od wyszukania odpowiedniego produktu – w sklepie internetowym Media Expert można obejrzeć przed zakupem jedynie duże AGD i RTV – czytamy w wiadomości z Biura Obsługi Klienta elektromarketu. Wybrałam więc lodówkę i nawiązałam połączenie ze sprzedawcą –  w godzinach otwarcia sklepu stacjonarnego (10-21/22.00). 

Usługa "Zobacz produkt na żywo" w Media Expert.

Fot: zrzut z ekranu/mediaexpert.pl

Rozmowa odbywała się za pomocą telefonu (połączenie jest bezpłatne) i obrazu transmitowanego online live z kamery. Innymi słowy, po wybraniu numeru do Obsługi Klienta, wpisaniu jednorazowego kodu PIN na telefonie (bez użycia aplikacji), w zakładce na stronie eSklepu przez całą prezentację widziałam konsultanta. On mnie natomiast tylko słyszał, nie miał możliwości zobaczenia mnie – to dobra wiadomość dla osób, które nie lubią i/lub wstydzą się kamery ;)

Usługa "zobacz produkt na żywo" jest bezpłatna i dostępna w godzinach otwarcia sklepu.

Fot: zrzut z ekranu/mediaexpert.pl

Sprzedawca po kilku sekundach oczekiwania, pokazał mi wybraną lodówkę z każdej możliwej strony, dołączając komentarz do prezentowanego sprzętu kuchennego. W międzyczasie odpowiadał również na zadane pytania dotyczące funkcjonalności produktu. Sama prezentacja przebiegała szybko i sprawnie, bez żadnych zakłóceń technicznych.

Transmisja online ze sklepu.

Fot: zrzut z ekranu/mediaexpert.pl

Prezentacja lodówki przy pomocy obrazu transmitowanego online live z kamery.

Fot: zrzut z ekranu/mediaexpert.pl

Prezentacja lodówki z każdej strony w Media Expert.

Fot: zrzut z ekranu/mediaexpert.pl

Widok wnętrza lodówki przy użyciu kamery wideo w Media Expert.

Fot: zrzut z ekranu/mediaexpert.pl

 „Zobacz produkt na żywo” – rozwiązanie przyszłości?

Koncepcja interakcji z klientem przy pomocy nowych technologii robi wrażenie. Usługa umożliwia wykorzystanie w świecie wirtualnym doświadczeń, które są charakterystyczne dla tradycyjnych, stacjonarnych form prezentacji produktów. To coś w rodzaju połączenia call center, wideo relacji i bezpośredniej prezentacji produktu, ale bez konieczności wychodzenia z domu.

Naszym zdaniem usługa „zobacz produkt na żywo” zasługuje na brawa. Będziemy informować o kolejnych sklepach, które zdecydują się na wprowadzenie tego rozwiązania. Na razie Media Expert jest jedyny. 

Create your own user feedback survey

 

Czytaj teraz: Dzień Dziecka – szukamy promocji

*** 

Zdjęcie otwarciowe: CC by StockSnap/Pixabay