Wybór kraju

Wybór kraju

Za co Twoi klienci polubią nową metodę płatności – PayU | Płacę później

29 Sie 2017   Aktualizacja: 31 Sie 2017

Magdalena Parys

Mechanizm odroczonych płatności daje klientom komfort finansowy, a sklepom internetowym pozwala na zwiększenie konwersji i wzrost sprzedaży. Bazująca na nim metoda płatności PayU | Płacę później właśnie wchodzi na rynek.

Chcesz kupić produkt w promocyjnej cenie, ale chwilowo nie masz środków na koncie? Masz wprawdzie pieniądze, ale poczułbyś się pewniej, gdybyś zrobił zakupy dopiero po kolejnej wypłacie? Albo nie jesteś pewien, kiedy dostaniesz wypłatę? A możesz chcesz sprawdzić towar, zanim za niego zapłacisz?

W każdej z tych sytuacji może pomóc metoda odroczonej płatności. Czyli przesunięcie płatności za produkt lub usługę w czasie, które może być korzystne zarówno dla konsumentów, jak i – wbrew pozorom – dla sprzedawców. To popularne na dojrzałych e-biznesowych rynkach rozwiązanie w Polsce było dotychczas nieznane.

PayU zamierza to zmienić przy pomocy usługi PayU | Płacę później. Na czym dokładnie polega ta usługa, jak można ją wdrożyć w swoim e-sklepie i jak wykorzystać do zwiększenia sprzedaży?

Zakupy dziś, płatność w ciągu 30 dni

PayU | Płacę później to usługa, która pozwala klientowi kupić produkt w e-sklepie, przesuwając termin zapłaty za niego nawet o 30 dni od daty zakupu. Nie ponosząc przy tym żadnych dodatkowych kosztów. Po upływie tego terminu kupujący może zadecydować o tym, by:

  • dokonać pełnej zapłaty,
  • rozłożyć spłatę na trzy lub sześć równych rat, ponosząc standardowy koszt pożyczki. W przypadku kwoty 600 złotych, koszt spłaty w 3-miesięcznych ratach wyniesie 83,88 złotych. Oczywiście, klient ma prawo dokonania wcześniejszej spłaty i tym samym koszt ulegnie proporcjonalnemu obniżeniu.

Nie oznacza to, że sprzedawca przez 30 dni pozostanie bez pieniędzy. Te w imieniu klienta zapłaci partner PayU, czyli instytucja finansowa Kreditech. Po pozytywnej werfikacji kupującego, otrzymasz od pożyczkodawcy środki i będziesz mógł wysłać zamówienie. Jeśli klient odstąpi od zakupu, płatność zostanie anulowana i nastąpi rozliczenie zwrotu środków pomiędzy sklepem a pożyczkodawcą (już bez udziału kupującego).

Napęd sprzedażowy

Choć możliwość odroczenia płatności wydaje się przede wszystkim udogodnieniem dla konsumentów, jest to rozwiązanie, na którym zyskują obie strony transakcji – kupujący i sprzedający. Jak bowiem wynika z danych doświadczonych dostawców płatności kredytowych z zagranicy*, możliwość odroczenia płatności czy kupienia na raty sprawia, że klienci chętniej decydują się na zakup i z reguły są gotowi wydać więcej. A tym samym przyczynia się do wzrostu średniej wartości zamówienia (aż o 58 proc.), zwiększenia średniej wartości wydatków konsumentów w stosunku do innych metod płatności (34 proc.) i zwiększenia konwersji zakupowej (30 proc.).

Można się zastanawiać, czy Polacy, którzy nie są przyzwyczajeni do korzystania z kart kredytowych (a jeżeli już, to najczęściej traktują je jako karty debetowe, rzadko wykorzystując ich funkcję kredytową), są gotowi na tego typu rozwiązania. Jednak Michał Kuchta, Lending Strategy Manager z PayU, nie ma co do tego wątpliwości:

– Usługa odroczonej płatności jest zdecydowanie innym typem usługi niż karta kredytowa. Przede wszystkim ma powszechniejsze oddziaływanie, bo nie ogranicza się do posiadaczy kart – mówi Michał Kuchta. – Z naszych badań wynika, że jest to usługa oczekiwana przez konsumentów posiadających własne środki, ale znajdujących się w sytuacji niepewności, co do zakupu, jak i konsumentów z chwilowymi niedoborami na rachunku bankowym – dodaje.

Wprowadzając nową usługę, PayU inspirował się doświadczeniami bardziej rozwiniętych europejskich rynków e-commerce, m.in. skandynawskiego i niemieckiego, w których powszechnie stosuje się mechanizm odraczania płatności. To rozwiązanie, które szczególną popularnością cieszy się wśród sprzedawców odzieży i obuwia, kosmetyków, biżuterii, książek, elektroniki, a także w serwisach aukcyjnych i na platformach handlowych. Płatności kredytowe wykorzystuje wiele znanych marek, m.in.: Alibaba, eBay, Wish, Toys R Us, Topshop czy Fitnessguru.

Tak może wyglądać prezentacja produktu w e-sklepie z opcją odroczonej płatności. Fot. PayU

PayU | Płacę później krok po kroku

Jedną z podstawowych zalet usługi PayU jest jego prostota i łatwość korzystania. PayU | Płacę później to usługa w pełni zsynchronizowana z procesem zakupowym, która mocno odróżnia się od innych procesów kredytowych online. Przede wszystkim klient nie musi wypełniać długiego formularza, żeby dostać pożyczkę.

Poniżej wyjaśniamy krok po kroku, co musi zrobić Twój klient, aby skorzystać z usługi PayU | Płacę później:

1. Złożyć zamówienie o wartości od 100 do 2000 złotych

2. Wybrać metodę płatności PayU | Płacę później

3. Wypełnić kilka pól, a następnie potwierdzić swoją tożsamość (trzeba to zrobić tylko za pierwszym razem)

4. Potwierdzić umowę pożyczki otrzymanym kodem SMS

5. Czekać na dostawę produktu

6. Spłacić zobowiązanie w ciągu 30 dni od zakupu

Więcej informacji, jak działa usługa PayU | Płacę później, i jak możesz ją uruchomić w swoim sklepie, znajdziesz TUTAJ.

*źródło: klarna.com

Zdjęcie na stronie głównej: Pexels.com, zdjęcie otwarciowe: PayU