Wybór kraju

Wybór kraju

Zakupy i pomaganie w jednym

04 Maj 2017   Aktualizacja: 04 Maj 2017

Magdalena Parys

Kupując produkt dla siebie, sponsorujesz tę samą rzecz osobom potrzebującym. Sprawdź, które sklepy tak działają.

Modę na działanie zgodnie z modelem biznesowym „kup parę, oddaj parę” zapoczątkowała firma Warby Parker, sprzedająca oprawki do okularów przez internet. O jej fenomenie i nowatorskim podejściu do sprzedaży oraz klienta pisaliśmy już na blogu w cyklu „Klucz do sukcesu”. Pomysł niesienia pomocy innym cały czas, nie w ramach jednorazowych akcji spodobał się też innym firmom. Na rynku pojawiły się nowe sklepy, działające w ten sam sposób, co Warby Parker.

Many Mornings

To polska marka z Łodzi, oferująca kolorowe skarpetki dla dzieci i dorosłych. Kupując jedną parę dla siebie, drugą w ramach akcji „Share a pair!” podarowujesz do domu dziecka  lub innego ośrodka współpracującego ze sklepem. Masz również możliwość wskazania organizacji, w której twoim zdaniem skarpetki się przydadzą. Skarpetki są w cenach 15 zł i 25 zł.

Many Morning - kupując parę skarpetek, drugą fundujesz potrzebującym.

Sklep słynie ze skarpetek w zabawne wzory. Fot. materiały prasowe/manymornings.com

LSTN

Marka zajmuje się sprzedażą słuchawek. Zakup jednej pary, funduje badanie słuchu lub leczenie dla osoby, która potrzebuje wsparcia specjalistów i opieki laryngologicznej. W realizacji przedsięwzięcia bierze udział również fundacja Starkey Hearing Foundation (działa w ponad 100 krajach na świecie). Na stronie można przeczytać, że wspólnymi siłami udało się pomóc ponad 22 tysiącom osób z 9 krajów (Peru, Dominikana, Meksyk, Stany Zjednoczone, Uganda, Chiny, Indonezja, Sri Lanka, Kenia). W każdym roku pomoc trafia do mieszkańców innego państwa. Słuchawki można także zamówić z dostawą do Polski. A głównym materiałem, z którego wykonany jest sprzęt do odsłuchu jest drewno, mające dobre właściwości akustyczne i sprawiające, że każdy egzemplarz jest inny. Unikalny design i wysoka jakość wpływają na niemałą cenę produktu – za słuchawki douszne zapłacisz 50 dolarów, a za te w wersji na uszy – 150-180 dolarów.

LSTN - kup parę słuchawek i ufunduj leczenie dla osoby z problemem słuchu.

Wszystkie produkty mają elementy w pełni drewniane. Fot. materiały prasowe/lstnsound.co

Optyka World

Kolejną marką z naszego kraju, która angażuje się w pomoc innym – nie w ramach jednorazowej akcji, ale stale – jest kopią wspomnianego już Warby Parker. Optyka World też bowiem zajmuje się sprzedażą okularów i pomocą osobom niewidomym i niedowidzącym. Na stronie sklepu czytamy, że podarowali już okulary o łącznej wartości 2 300 000 dolarów (8 954 360 zł po kursie NPB z dnia 27 kwietnia br.). W projekcie wspiera ich organizacja charytatywna Unite for Sight. Okulary kosztują od kilkudziesięciu do kilkuset złotych. Do wyboru są okulary korekcyjne, przeciwsłoneczne i sportowe.

Toms

Sklep również działa zgodnie z zasadą „One for one”. Każdy, kto kupuje buty (płócienne espadryle) automatycznie finansuje drugą parę butów dziecku, którego po prostu na nie nie stać. Udało się już ufundować 70 mln par nowych butów. Obuwie można kupić bezpośrednio na stronie toms.com, jak i w polskich sklepach. Średni koszt to 200 zł za parę.

Marka prowadzi też sprzedaż okularów za pomocą tego samego modelu – kupując okulary, pomagasz poprawić wzrok potrzebującemu. Pomogli już 445 tysiącom ludzi. Na tym jednak firma nie poprzestaje. Dwie pozostałe inicjatywy społeczne Toms to: sprzedaż kawy. Jeden kubek kawy Toms to dobowa norma wody pitnej, a paczka kawy Toms to tygodniowa racja wody dla potrzebujących. Ostatnią i najnowszą akcją jest natomiast zakup torebki Toms, który wspiera kobiety w ciąży z całego świata (zebrane środki są przeznaczane na opiekę medyczną).

Toms - kup parę butów, a drugą ufunduj potrzebującym.

Toms prowadzi wiele projektów społecznych. Fot. zrzut z ekranu/toms.com

Przeczytaj teraz: Ile lata mają sklepy internetowe?

***

Zdjęcie otwarciowe: Pixabay