Wybór kraju

Wybór kraju

Brak nudy w sklepach internetowych

03 Sie 2015   Aktualizacja: 12 Sie 2016

Magdalena Parys

Z jednej strony w sieci jest dostęp do wszystkiego, a z drugiej – sprzedawane produkty nie różnią się między sobą. Poniżej prezentujemy więc ciekawe sklepy online, które urzekają oryginalną ofertą produktową.

 

Zaprojektuj sobie rower

Wraz z rozwojem handlu w sieci zmieniają się sklepy internetowe. Nie tylko poprzez zastosowanie nowoczesnej grafiki i intuicyjnego usability – własność produktów (stron www, aplikacji, urzadzeń interaktywnych) decydująca o ich jakości użytkowej – ale również za sprawą nietuzinkowych funkcjonalności. Interesującym trendem w eCommerce, o którym pisaliśmy niedawno (#3 Produkty na zamówienie), jest oddanie użytkownikowi możliwości kreacji i personalizacji produktów sprzedawanych w sklepie. Dzięki temu możemy wybrać kolor, rodzaj materiału i inne cechy produktu. Powstają wówczas rzeczy na zamówienie, „szyte na miarę”, dopasowane do naszych preferencji i potrzeb.

Personalizacji możemy doświadczyć w sklepie My Own Bike, który przy pomocy aplikacji umożliwia zaprojektowanie własnego roweru. Wybieramy kolor jednośladu i akcesoria rowerowe. Stajemy się kreatorami swojego przyszłego pojazdu, który na drodze będzie wyróżniać się z setek rowerów, pochodzących z masowej produkcji. Średnia cena autorskiego roweru wynosi około 900 EUR.

Sklep działa na terenie Niemiec. Wysyłka możliwa jest na terenie Europy. Koszt przesyłki do państw Unii Europejskiej to 39 EUR, a poza Wspólnotę – 69 EUR. Nie trzeba się też martwić o czas realizacji zamówienia. Spersonalizowanym rowerem możemy cieszyć się już nawet w ciągu 5 dni roboczych od daty zamówienia. 

Pudełko na buty jak szafa

Produkty codziennego użytku stworzone z pomysłem. Ciekawym rozwiązaniem są szafki na buty w kształcie  pudełek – Wooden Sneakers – z logo jednej ze znanych firm sportowych. 

Pojemnik jest sporych rozmiarów, ma 100x75x45 centymetrów. Mieści 16 par butów sportowych w dosyć dużym rozmiarze. Możliwe jest jednak dopasowanie rozmiaru mebla do własnych potrzeb, a także wybór wzoru pudełka-szafki. Możemy zamówić pudełko wzorowane na słynnych butach do koszykówki – Air Jordan, Adidas Originals, Nike czy New Balance. 

Co więcej, ten nietypowy mebel dostępny jest w Polsce. Do nabycia przez internet lub w sklepie stacjonarnym we Wrocławiu. Cena produktu nie należy do najniższych. Wynosi 1199 PLN, na brak zainteresowania Wooden Sneakers narzekać jednak nie może. Stąd też wejście sklepu na rynek polski. Potwierdza się więc trend #1 Cena nie gra roli?, o którym już pisaliśmy, że w sieci cena nie zawsze jest najważniejsza. Oryginalność i jakość produktów wychodzą na prowadzenie. 

Świecące graffiti

Świeżość, inne spojrzenie na rzeczywistość i biznes wyróżniają sklepy on-line, szczególnie te mniejsze, takie jak Lightlab, sklep z designerskimi lampami w klimacie ulicznego graffiti.

Pomysł zrodził się z pasji do sztuki ulicznej. W związku z czym, eSklep potrafi mówić o swojej filozofii działania. Nie ma tam grama fałszu. Ty jako klient, wiesz co kupujesz. 

Lampy przedstawiają postacie fantasy, buty sportowe topowych marek lub geometryczne wzory. Mogą oświetlać wnętrza pokoi dziecięcych, sypialni, jak i salonów. Wszystkie produkty, znajdujące się w Lightlab są wykonane ręcznie i do nabycia w Polsce, w sklepie internetowym lub w Warszawie. Koszt „grafficiarskiej” lampy waha się od 170 PLN do ok. 1000 PLN.

Beyonce i Rihanna na ścianie

Słowa Twojej ulubionej piosenki na plakacie lub kartce pocztowej. Draw me Song to eksperymentalny projekt, łączący muzykę i sztukę. Celem jest zanik granic pomiędzy światami dźwięku i pędzla, wizualne ożywienie popularnych piosenek.

Pomysł został już zauważony na świecie. W 2011 roku otrzymał m. in. nagrodę Deutsche Banku Creative Award. Entuzjastycznie przyjęli go również wydawcy muzyczni, z którymi autorzy muzyczno-artystycznego projektu ściśle współpracują.

W sklepie on-line można kupić plakaty z utworami muzyki pop, tj. „Umbrella” Rihanny i Jay-Z, „I kissed a girl” Katy Perry; rockowe teksty Johna Lennona, soul i R&B w wydaniu Single ladies” Beyonce, „Rehab” Amy Winehouse, a także piosenki reggae autorstwa Boba Marleya.

Ceny są przystępne – 3 USD za kartkę pocztową i 10 USD za plakat. Wysyłka z Francji do dowolnego kraju na świecie. Oczekiwanie na przesyłkę do Polski, to od 7 do 15 dni roboczych przy wyborze standardowej opcji, a w ekspresowej wersji – plakat lub kartkę otrzymamy nawet w przeciągu 5 dni roboczych od daty zamówienia. 

Terapia w sieci

Sklepy internetowe to nie tylko zyski. To coś więcej. The Phobia Shop powstał z myślą oswojenia lęków ludzkich. Ich produkty mają działanie terapeutyczne. Strach przed pająkami, małżeństwem, czytaniem książek, lęk wysokości, klaustrofobia, itp. są przekuwane w dowcip i przedstawiane z przymrużeniem oka – śmieszny tekst i zabawną ikonę. Z własnych fobii – małych i dużych – masz się śmiać, a nie ich bać. Zakup t-shirtu kosztuje kilkanaście euro. Hasła dostępne są w różnych językach.

Pomysł na oświadczyny

Ostatnim ciekawym projektem eCommerce jest Diamond Candles. Sklep sprzedaje z pozoru zwykły produkt – świeczki zapachowe, które w środku posiadają… pierścionek. Może to być złoty pierścionek z brylantem o wartości 5 000 USD albo pierścionek za 10 USD. W momencie zakupu rodzaj biżuterii jest nieznany. Tym samym świece budzą spore emocje.  W internecie powstają tysiące filmików, wpisów, tweetów, na których uwieczniane są momenty znalezienia upragnionego pierścionka z klejnotem.

Świece wykonane są z dużą starannością i piękne pachną. Do nabycia są m. in. świeczki o zapachach arbuza, brzoskwini, rozwieszonego prania, kokosa, pancake’ów, babeczek marchewkowych czy piwa korzennego. Cena jednej świeczki z niespodzianką to koszt 25 EUR. Niestety na razie dostępne są tylko na terenie Kanady.

 

Surfując, po internecie warto zwracać uwagę na nietuzinkowe produkty. Sklepy online dają dużo większą możliwość znalezienia i kupienia towaru, jedynego w swoim rodzaju. 

 

***
Fotografia otwarciowa: © by goir, Fotolia, dodatkowa ilustracja: © by Romolo Tavani, Fotolia