Login

Wybór kraju

Wybór kraju

Brak przesyłki z eSklepu – ratunku!

02 Lis 2015   Aktualizacja: 23 Sie 2016

Magdalena Parys

Sklep obiecywał dostawę w 24 godziny, a tymczasem przesyłka nie nadchodzi. Co wówczas robić?

 

Zacząć od sprawdzenia informacji, zawartych w regulaminie lub na stronie sprzedawcy, odnośnie terminów realizacji zamówienia i dostawy. Bądź, co bądź nie są to tożsame pojęcia.

Jaka jest różnica?

Na czas realizacji zamówienia składa się:

  • dostępność produktu – czy produkt jest w sklepie, w magazynie sklepowym, czy wymaga specjalnego zamówienia;
  • czas zaksięgowania wpłaty;
  • czas dostawy.

Tym samym przeważnie termin realizacji zamówienia wynosi od 3 do 15 dni roboczych. Natomiast czas dostawy nalicza się z chwilą nadania przesyłki przez sklep do momentu jej doręczenia pod wskazany przez Ciebie adres. Przesyłka („Zobacz, jak pracują kurierzy) jest zazwyczaj dostarczana w przeciągu 2–5 dni roboczych. Wszystko zależy od wyboru formy dostawy – InPost, poczta, kurier czy Paczka w Ruchu.

Brak towaru w sklepie = brak dostawy

Zdarza się, że składasz zamówienie, a towaru już nie ma na stanie – sprzedawca nie zaktualizował informacji na stronie internetowej. Co oznacza, że czekanie na przesyłkę nie ma sensu – prawdopodobnie nigdy nie nadejdzie. W takiej sytuacji zaraz po otrzymaniu zamówienia eSklep powinien powiadomić Cię o braku produktu i uzgodnić dalsze postępowanie.

Dochodź swoich praw

Gdy opóźnienie w dostawie zamówionego produktu przekracza czas określony w regulaminie lub na stronie internetowej sprzedawcy, powinieneś niezwłocznie skontaktować się ze sprzedawcą – telefonicznie lub mailowo. Kontakt ze sprzedawcą może szybko rozwiązać problem, bo np. okaże się, że zawinił nie sklep, lecz firma przewozowa, która zgubiła Twoją paczkę. Nie zmienia to jednak faktu, że sklep wciąż ponosi odpowiedzialność za brak przesyłki. Sprzedawca ma obowiązek wysłać Ci ponownie zamówiony towar lub dać możliwość odstąpienia od umowy zawartej na odległość  i jeśli dokonałeś wcześniej zapłaty, zwrócić należytą kwotę za towar wraz z kosztem wysyłki.

Niedozwolone (niezgodne z Ustawą o Ochronie Konkurencji i Konsumentów) zapisy w regulaminach eSklepów:

  • „Sklep nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie zamówionych produktów, wynikłe z przyczyn niezależnych od niego, w tym opóźnień wynikłych z winy przewoźnika”.
  • „Kupujący nie jest uprawniony do otrzymania odszkodowania w żadnej formie z powodu opóźnienia dostawy. Jednocześnie opóźnienie dostawy nie uprawnia kupującego do całkowitego bądź częściowego odstąpienia od zamówienia lub jego anulowania”.
  • „Sklep nie odpowiada za terminowość dostarczania przesyłek przez firmy kurierskie”.

 

Lepiej jednak, żeby wszystkie przesyłki przychodziły na czas!

***
Fotografia otwarciowa: © Peter Atkins/Fotolia, dodatkowa ilustracja: © Robert Przybysz/Fotolia