Login

Wybór kraju

Wybór kraju

ePłatności: czego oczekują klienci, a czego właściciele sklepów?

19 Lis 2015   Aktualizacja: 19 Lis 2015

Barbara Żbik

Elektroniczne płatności szybciej niż zakładano wypierają gotówkę z branży eCommerce. Dlatego sprawny i godny zaufania operator płatności może zdecydować o przewadze nad konkurentami.

Klienci cenią sobie wygodę i bezpieczeństwo, zaś przedsiębiorcy – niskie prowizje i łatwość wdrożenia – taki wniosek płynie z raportu Shoper.pl. Ta polska platforma do tworzenia sklepów internetowych sprawdziła, w jaki sposób klienci najchętniej płacą za zakupy w obsługiwanych przez nią eBiznesach (a jest ich już ponad 10 tysięcy). Pod uwagę brano pierwszy kwartał 2015 roku.

Zwolennicy nowoczesnych rozwiązań mogą się już cieszyć, bo jak się okazało, już 70 proc. transakcji w eSklepach stworzonych przy pomocy Shopera,dokonywano za pośrednictwem kanałów online. Płatności elektroniczne szybko wypierają tradycyjne formy (samodzielny przelew z oddziału banku) czy gotówkę (np. płatność przy odbiorze). Jak wskazują autorzy analizy, klientów przekonuje przede wszystkim wygoda i dostępność elektronicznych płatności. Chodzi o to, aby mogli uregulować należność w dogodnym dla nich czasie, przy pomocy każdego urządzenia z dostępem do internetu, bez konieczności zamartwiania się o stan gotówki w portfelu.

Kolejne ważne cechy to - z perspektywy klienta - niezawodność systemu płatności, bezpieczeństwo i szybkość realizacji transakcji.

DOWIEDZ SIĘ: Jak wykorzystać Snapchata w eCommerce

Niska prowizja to podstawa

Jak ustalił Shoper, aż 75 proc. właścicieli eSklepów korzystających z tej platformy jest przekonanych, że nowoczesny system płatności może decydować o przewadze nad konkurencją.

ePrzedsiębiorcy uważają, że na ich decyzję o wyborze rozwiązania dla własnego eSklepu najbardziej wpływają niska prowizja za usługę oraz łatwa integracja ze sklepem i szybkość otrzymania przelewu. Dla właścicieli eBiznesów mniej istotne są natomiast obsługa kart płatniczych, liczba obsługiwanych banków, liczba formalności na starcie, długość procesu weryfikacji czy możliwość obsługi walut.

Płatności elektroniczne czy mobilne?

To, że płatności internetowe wkrótce staną się popularniejsze od tradycyjnych, nie ulega wątpliwości. Podobnie jak to, że z każdym rokiem będzie rósł rynkowy udział płatności elektronicznych, wykonywanych przez urządzenia mobilne.

Jak wynika z raportu „World payments report”, opracowanego przez Capgemini, tylko w 2015 roku segment płatności mobilnych – głównie przez smartfony i tablety - urośnie o 60,8 proc. W tym samym czasie „tradycyjne” płatności urosną o 15,9 proc. (podczas gdy np. trzy lata temu było to 19,2 proc.). Wynika z tego, że urządzenia mobilne szybciej zastąpią w eCommerce tradycyjne komputery, niż płatnościom elektronicznym uda się wyprzeć tradycyjną gotówkę.

PRZECZYTAJ TERAZ: Polacy chętniej wybierają płatności online