Login

Wybór kraju

Wybór kraju

Jak kobiety kupują w Internecie

05 Paź 2015   Aktualizacja: 06 Lis 2015

Barbara Żbik

Odzież, dodatki i akcesoria, ale też książki, płyty i filmy – już ponad połowa Polek kupuje w sieci. A co czwarta deklaruje, że zamierza w najbliższym roku zwiększyć wydatki na eZakupy.

Kobiety coraz chętniej zastępują wizyty w tradycyjnych sklepach buszowaniem w sieci. Jak wynika z raportu „eCommerce w Polsce 2015” przygotowanego przez firmę Gemius, już 53 proc. Polek robi zakupy w internecie. Najczęściej nabywają odzież, dodatki i akcesoria (79 proc.). Chętnie sięgają również po książki, płyty i filmy (69 proc.), a także obuwie oraz kosmetyki i perfumy (56 proc. klientek).

To wyraźny dowód na to, że kobiety stają się coraz ważniejszymi klientami branży eCommerce. W dodatku w swych zwyczajach różnią się od mężczyzn

– Polki zauważają zalety zakupów w sieci, stają się bardziej świadomymi konsumentami. To one, częściej niż mężczyźni, doceniają dokładne informacje na stronie sklepu. Zarówno na temat towaru, jak i warunków zamówienia czy zwrotu. Kobiety przywiązują również większą wagę do rekomendacji znajomych i opinii na forach internetowych - mówi Patrycja Sass-Staniszewska, członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej.

Jak wskazuje ekspertka, kobiety są także bardziej świadome swoich wyborów niż mężczyźni. Wolą zobaczyć produkt przed zakupem. Przywiązują dużą wagę do bezpieczeństwa płatności oraz gwarancji.

Ile Polki wydają w internecie?

Najpopularniejsza kategoria produktowa wśród klientek - czyli „odzież, dodatki i akcesoria” – jest zarazem tą, na którą wydają najwięcej. Z raportu Gemiusa wynika, że przeznaczają na nią średnio 86 złotych miesięcznie. 84 zł wydają na buty, 44 zł na bilety do kina i teatru, a 43 zł – na książki, płyty oraz filmy. Z kolei średnie półroczne wydatki klientek eSklepów na smartfony i tablety wynoszą 78 zł, a na sprzęt RTV/AGD – 72 zł.

Można się spodziewać, że w niedalekiej przyszłości kwoty przeznaczane przez Polki na eZakupy wzrosną. Co czwarta uczestniczka badania deklaruje bowiem, że w ciągu roku zwiększy wydatki na zakupy w sieci.

TERAZ PRZECZYTAJ: 5 nieprawdziwych faktów na temat męskich zakupów >>

***
Fotografia otwarciowa: CC by SA Hernán Pinera, Flickr, dodatkowa ilustracja: CC by Allen, Flickr