Login

Wybór kraju

Wybór kraju

Polacy chętniej wybierają płatności online

12 Paź 2015   Aktualizacja: 06 Lis 2015

Barbara Żbik

Już 55 proc. Polaków kupuje w Internecie – wynika z badania TNS Polska. Rośnie też zaufanie do PayU i innych platform, które zbierają pod swym logo płatności wielu banków.

W ciągu roku o 4 proc. wzrósł odsetek Polaków kupujących w Internecie. Jak wynika z badania TNS Polska dla Związku Banków Polskich i Krajowej Izby Rozliczeniowej, już 55 proc. klientów banków dokonuje zakupów online.

Wielu Polaków wciąż czuje się najbezpieczniej, gdy za zamówiony towar zapłaci dopiero wtedy, gdy go zobaczy na własne oczy. 15 proc. osób przebadanych przez TNS Polska przyznało, że płaci za zamówienie tylko przy odbiorze. W ciągu roku popularność tego rozwiązania spadła jednak o 3 proc. To wskazuje, że Polacy przekonują się do transakcji w sieci. Dowodów na to jest w opisywanym raporcie więcej.

Wiele banków w jednym miejscu

Zakupy online zaczęły się już kojarzyć z zaufaniem. Ma na to wpływ szeroka oferta metod płatności w sieci. Dwa razy więcej ankietowanych niż przed rokiem zadeklarowało, że na stronach eSklepów poszukuje logotypu znajomego operatora płatności (wzrost z 4 do 8 proc.).

 

Platformy zbierające wszystkie banki pod jednym logo – do takich należy m.in. PayU – powoli zastępują dedykowane usługi poszczególnych banków (z 13 do 11 proc. zmalał odsetek respondentów, którzy specjalnie szukają tylko logotypu konkretnego banku). - To naturalny trend. Takie rozwiązanie jest wygodniejsze nie tylko z perspektywy użytkownika, ale również właściciela eSklepu. Ten drugi nie musi integrować systemów informatycznych kilkunastu różnych instytucji, tylko wszystko załatwia z jednym operatorem – komentuje wyniki badania Agnieszka Jakubowska, Key Account Manager, PayU.

Czego jeszcze oczekują eKlienci?

Z badania TNS Polska wynika ponadto, że w ciągu roku nieznacznie zmalał pośpiech polskich klientów eSklepów. 8 proc. kupujących zależy przede wszystkim na tym, by pieniądze szybko trafiły na wskazane konto, aby odbiorca mógł jak najszybciej rozpocząć realizację zamówienia (przed rokiem oczekiwało tego 9 proc. badanych). Zmalała również nieufność użytkowników wobec podmiotów sprzedających w internecie. Tylko 6 proc. respondentów stwierdziło, że sprawdza, na czyje konto wysyła przelew (9 proc. przed rokiem).

 

Z wyników badania TNS powinni być zadowoleni także bankowcy. Poziom zaufania dorosłych Polaków do działających w kraju banków wzrósł w ciągu roku o 2 proc. - do poziomu 52 proc. Blisko jedna trzecia polskiego społeczeństwa uważa, że bankowość zmienia się na lepsze, a przeciwnego zdania jest jedynie 17 proc. badanych.

CZY WIESZ ile Polki wydają na zakupy w sieci? Przeczytaj nasz raport - jak kobiety kupują w internecie >>

Badanie TNS Polska na zlecenie ZBP i KIR zostało zrealizowane na blisko tysiącu klientów banków powyżej 15 roku życia. Autor zdjęcia: (c) Frog 974 / Fotolia