10 tys. rogali na Św. Marcina? #RogaLOVE

Rusza kolejna edycja akcji RogaLOVE, której celem jest niesienie pomocy w zakresie poprawy warunków leczenia dzieci chorujących na nowotwór.

Rusza kolejna edycja akcji RogaLOVE, której celem jest niesienie pomocy w zakresie poprawy warunków leczenia dzieci chorujących na nowotwór.

 

Akcja RogaLOVE to kontynuacja tradycji wypiekania rogali świętomarcińskich, a jednocześnie przedsięwzięcie promujące postawy charytatywne w okresie obchodów Święta Niepodległości.

 

W ubiegłym roku osoby indywidualne oraz firmy zakupiły w ramach kampanii ponad 10 tys. sztuk charytatywnych rogali, a cały dochód ze sprzedaży trafił do Stowarzyszenia Dzieciaki Chojraki, które nieprzerwanie od 20 lat ramię w ramię z najmłodszymi pacjentami walczy z wrednym rakiem.

 

Stowarzyszenie Dzieciaki Chojraki to wspaniała, szczera i bezinteresowna organizacja, pomagająca najmłodszym w nierównej walce z nowotworami. Liczymy, że Polacy nie pozostaną obojętni na ich los także w tym roku i podzielą się dobrem w ramach kolejnej edycji akcji RogaLOVE – mówią organizatorzy akcji. Autorami inicjatywy są wyspecjalizowane firmy internetowe: sklep e-Torty.pl, operator płatności PayU, platforma logistyczna Sendit, kancelaria prawna Answer oraz serwis społecznościowy Wykop.pl.

 

Podziel się rogalem – pomóż uratować życie

 

11 listopada obchodzony jest nie tylko jako Narodowe Święto Niepodległości, ale także Dzień ku czci św. Marcina, z którym związana jest tradycja wypiekania przepysznych rogali świętomarcińskich. W okresie od 4 do 17 listopada każdy może zamówić charytatywnego rogala dla siebie, bliskich, znajomych, kolegów z pracy. Do wsparcia zbiórki można zachęcać w mediach spolecznościowych, publikując zdjęcie z rogalem i oznaczając je hasztagiem #RogaLOVE na Facebooku lub Instagramie.

 

Do przyłączenia się do akcji zapraszane są także firmy, które mogą obdarować słodkim upominkiem partnerów biznesowych lub pracowników.

 

Sprzedaż rogali-cegiełek odbywa się na stronie https://e-torty.pl/rogalove.

 

Cały dochód ze sprzedaży rogali zostanie przeznaczony dla dzieci chorych onkologicznie poprzez wsparcie dla Dzieciaków Chojraków – Stowarzyszenia Wspierania Transplantacji Szpiku i Onkologii Dziecięcej. W tym roku celem jest zebranie brakujących 150 tys. zł na zakup cytofluorymetru, urządzenia służącego do niezwykle szybkiej i trafnej diagnostyki białaczki u dzieci oraz oceny skuteczności dotychczas zastosowanego leczenia onkologicznego.

 

#MarcinyToFajneChłopaki

 

11 listopada to także imieniny Marcina – patrona poznańskiej parafii, w której narodził się zwyczaj wypiekania rogali. Zachęcamy wszystkich Marcinów, by szczególnie zaangażowali się w pomoc i zmotywowali innych do działania – bo przecież #MarcinyToFajneChłopaki. Jeśli więc masz na imię Marcin, zrób zdjęcie lub video z rogalem, oznacz je na swoim Facebooku lub Instagramie hasztagami #MarcinyToFajneChlopaki oraz #RogalOVE.

 

ZOBACZ JAK POWSTAJE ROGAL ŚWIĘTOMARCIŃSKI

 

Partnerami wspierającymi akcję RogaLOVE są: Miasto Poznań, Google Pay, SGB Banki Spółdzielcze, OLX, Siepomaga, Raben, IT Integro, TFP, Verseo, Poznań I Love You. Partnerem logistycznym jest DPD. Stronę internetową akcji i elementy identyfikacji wizualnej zaprojektował partner kreatywny – agencja GoldenSubmarine, a za działania PR i w social media odpowiada PR Calling.

 

W social mediach akcję wspierają już m.in. Katarzyna Bujakiewicz oraz zespół Audiofeels. Oficjalne hasztagi akcji to #RogaLOVE oraz #MarcinyToFajneChlopaki.

 

Prof. dr hab. med. Jacek Wachowiak:

Tajemnicza maszyna w walce z białaczką u dzieci Najczęstszymi nowotworami u dzieci są białaczki. A żeby rozpoznać lub wykluczyć białaczkę niezbędne jest badanie szpiku kostnego, który jest miejscem powstania białaczki. Do wstępnej oceny szpiku służy mikroskop świetlny, jednak ocena mikroskopowo-świetlna jest mało dokładna, stąd niewystarczająca do precyzyjnego rozpoznania jednego z kilkunastu rodzajów białaczek występujących u dzieci, a tym samym niewystarczająca do wyboru najskuteczniejszego leczenia. Ponadto zwykły mikroskop świetlny, który ma czułość zaledwie 1/100 komórek, nie nadaje się do odpowiednio dokładnej, tj. z czułością 1/100 000 komórek, oceny odpowiedzi na leczenie w wyznaczonych punktach czasowych terapii, od której zależy decyzja o sposobie dalszego leczenia, w tym o zastosowaniu tzw. terapii ukierunkowanej na cele zidentyfikowane za pomocą cytofluorymetru. Wszystkie wyżej wymienione wymogi, których nie ma mikroskop świetlny, posiada wieloparametryczny cytofluorymetr przepływowy, który umożliwia równoczesne, prowadzone z najwyższą czułością badanie aż 8-10 cząsteczek na powierzchni komórek białaczkowych charakterystycznych dla danego rodzaju białaczki. Obecnie Klinika Onkologii, Hematologii i Transplantologii Pediatrycznej Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu, która jest jedynym w Wielkopolsce ośrodkiem leczenia nowotworów u dzieci, dysponuje wyłącznie 10-letnim cytofluorymetrem, który pomimo kilku modernizacji przeprowadzonych w poprzednich latach ze środków przekazanych przez organizatorów i uczestników akcji Tennis Art, ulega coraz częstszym awariom, co skutkuje tym, że czas, który mija od przyjęcia dziecka do Kliniki do dokładnego rozpoznania i podjęcie leczenia białaczki, wydłuża się z zaledwie kilku godzin, jeśli badania wykonywane są na miejscu w Klinice, do kilku dni, jeśli szpik do badania trzeba wysłać do innego ośrodka. W związku z tym podjęte zostały starania o pozyskanie środków budżetowych na zakup nowego cytofluorymetru, jednak okazały się one nieskuteczne. Stąd Klinika zwróciła się do Stowarzyszenia Wspierania Transplantacji Szpiku i Onkologii Dziecięcej – Dzieciaki Chojraki o zakup nowego cytofluorymetru. Stowarzyszenie potwierdziło gotowość do wsparcia zakupu cytofluorymetru, jednak na chwilę obecną na ten cel może przeznaczyć kwotę 350 000 zł, podczas gdy koszt nowego urządzenia wynosi 500 000 zł.

14