PayU partnerem Google – udostępnia Android Pay sprzedawcom internetowym

Sprzedawcy internetowi współpracujący z PayU w Polsce mogą udostępnić nową formę płatności w swoich aplikacjach mobilnych wykonując prostą integrację (SDK) i zwiększyć tym samym sprzedaż w kanale mobilnym

Polska to drugi, po Wielkiej Brytanii, kraj w regionie EMEA i szósty na świecie, w którym Google wprowadziło Android Pay, a PayU jest  jednym z pierwszych partnerów Google’a na tym rynku działającym w obszarze płatności dla e-commerce.

Chcemy, aby płatności w aplikacji były proste dla wszystkich, dlatego wybraliśmy PayU jako naszego partnera w zakresie wdrażania Android Pay na rynku e-commerce w Polsce. Sprzedawcy internetowi dołączą do ponad 400 tys. punktów sprzedaży w Polsce, gdzie kupujący mogą bezproblemowo zapłacić, dotykając ekranu telefonu z systemem Android - mówi Spencer Spinnell, Director of Business Development, Google.

Współpraca obu firm stwarza szansę dla przyspieszenia rozwoju m-handlu (zakupy internetowe na telefonie) oraz  nowe korzyści dla kupujących, którzy robiąc zakupy on-line uzyskali dostęp do płatności mobilnych, z których korzystają już w sklepach stacjonarnych.

Polski rynek jest doskonałym miejscem do wdrażania innowacyjnych rozwiązań finansowych. Nowe produkty i usługi związane z płatnościami są w Polsce bardzo szybko przyswajane przez konsumentów. Jako PayU chcemy stworzyć dla wszystkich kupujących on-line środowisko, w którym będą mogli zawsze i wszędzie korzystać z najnowszych i najwygodniejszych form płatności, również mobilnych. Android Pay jest jednym z najlepszych przykładów takich płatności, dlatego jestem przekonany, że współpraca Google z PayU zaowocuje bardzo dobrymi wynikami w m-commerce - mówi Mario Shiliashki, Prezes i Dyrektor Generalny (CEO) PayU na region EMEA.

Wiele danych wskazuje, że system płatności mobilnych Android Pay ma duże szanse na zdobycie popularności w Polsce i to zarówno w świecie off-line, jak i on-line. W regionie Europy Wschodniej odnotowywana jest najszybsza na świecie dynamika wzrostu rynku mobilnego. Polska jest krajem o najwyższym w regionie (8. na świecie) udziale połączeń internetowych poprzez urządzenia mobilne – 57%[i]. Również ilość połączeń komórkowych, w odniesieniu do krajowej populacji, wynosi w Polsce 141%, co plasuje ją na 2. miejscu w regionie i 10. na świecie[ii]. Dodatkowo szybko rośnie udział zakupów, za które internauci w Polsce płacą mobilnie, wg danych PayU był to wzrost o ponad 1/3 rok do roku[iii].

Android Pay zadebiutował w Polsce 17 listopada 2016 roku i jest obecnie dostępny dla klientów posiadających karty wydane przez Alior Bank, BZ WBK i T-Mobile Usługi Bankowe oraz korzystających z urządzeń z systemem Android w wersji KitKat 4.4 lub nowszym.

 

[i] Źródło: Badanie Wearesocial.com „DIGITAL IN 2017: GLOBAL OVERVIEW”

[ii] Źródło: Badanie Wearesocial.com „DIGITAL IN 2017: GLOBAL OVERVIEW”

[iii] Źródło: Dane PayU