Polska jednym z najważniejszych krajów dla sprzedawców AliExpress

Już 23% polskich internautów kupuje online za granicą, a najczęściej wybieraną przez nich platformą jest AliExpress. Co wpływa na decyzję o dokonaniu e-zakupu?

Przede wszystkim bezpieczeństwo transakcji. Współpraca PayU i AliExpress gwarantuje bezpieczne zakupy i możliwość transakcji w lokalnej walucie, dlatego popularność chińskiej platformy stale rośnie.

Według raportu „E-Commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska. Polacy coraz chętniej dokonują zakupów w zagranicznych sklepach internetowych - w 2016 roku było to jedynie 10% internautów, a obecnie tych kupujących zagranicą jest już 23%. Wraz ze wzrostem zaufania do zakupów zagranicznych wyłaniają się najwięksi gracze, na czele których stoi AliExpress, chińska platforma sprzedaży detalicznej, doceniana za szeroki asortyment i dobrą jakość produktów. Co ważne, już co trzeci Polak kupujący online zagranicą rozpoznaje właśnie AliExpress.

Polska jest centrum handlu elektronicznego i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej i ważnym rynkiem dla sprzedawców działających na platformie AliExpress. Widzimy dużą szansę na dalszy rozwój e-commerce w tym kraju i chcemy dzielić się naszą globalną wiedzą, aby umożliwić lokalnym partnerom udział w tym rozwoju. 27 sierpnia rusza Tydzień Znanych Marek, jest to dla nas kamień milowy, podczas którego rozpoczynamy pracę nad kolejnym wydarzeniem – Globalnym Festiwalem Zakupów, znanym jako Dzień Singla, który odbędzie się 11 listopada – mówi Gary Topp, Senior Operation Manager w AliExpress.

Jak wynika z raportu „Pulse of the Online Shopper" z 2017 roku, kluczowym czynnikiem mającym wpływ na decyzje zakupowe zagranicą jest bezpieczeństwo płatności. Dodatkowo, jak podaje Izba Gospodarki Elektronicznej w raporcie dotyczącym rynku e-handlu w Polsce, polscy e-konsumenci, płacąc za towary zamówione w kraju i za granicą, najchętniej wybierają tzw. pay-by-linki, czyli szybkie e-przelewy. Aż 65% z nich wskazuje ponadto PayU jako serwis, z którego korzystają najczęściej.

AliExpress jest dla nas bardzo ważnym partnerem, a naszym głównym celem jest dostarczenie polskim klientom najwygodniejszych i najbezpieczniejszych form płatności. Kupując na AliExpress z PayU można nie tylko zapłacić w polskich złotych, ale także skorzystać z licznych akcji promocyjnych, które wspieramy mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, Poland Country Manager w PayU.

Partnerstwo AliExpress z PayU zostało zainicjowane w październiku 2017 roku. Od tego czasu AliExpress bardzo dynamicznie rozwija się w Polsce, która wciąż jest kluczowym kierunkiem sprzedaży na platformie. Dzięki silnej współpracy obu podmiotów klienci mogą brać udział w wielu akcjach przygotowywanych na platformie. Jedną z nich jest rozpoczynający się 27 sierpnia Tydzień Znanych Marek.

Tydzień Znanych Marek to cykliczne wydarzenie organizowane przez AliExpress, mające na celu promowanie najnowszych trendów modowych w przystępnych dla polskich klientów cenach. Oprócz mody, w ramach promocji dostępne będą również topowe marki elektroniczne, takie jak Xiaomi, lider rozwiązań mobilnych, oraz iLife - producent zrobotyzowanego sprzętu gospodarstwa domowego. Poza możliwością skorzystania z kilkudziesięcioprocentowych zniżek można w tym czasie odebrać także kupon promocyjny o wartości 3$, do wykorzystania podczas kolejnych zakupów w trakcie lub po zakończeniu Tygodnia Znanych Marek. Wystarczy dokonać zakupów na platformie o wartości 25$ i opłacić zamówienie poprzez system PayU. Liczba kuponów promocyjnych jest ograniczona.

Akcja trwa do końca sierpnia, a więcej informacji znajduje się TUTAJ.