Login

Wybór kraju

Wybór kraju

Program Edukacyjny dla polskiego eCommerce

21 Maj 2015   Aktualizacja: 06 Lis 2015

Magdalena Parys

Uruchamiamy PayU Lab – program edukacyjny, w którym będziemy dzielić się wiedzą o branży eCommerce. Raporty, analizy i szkolenia, przygotowane przez najlepszych fachowców, pomogą Twojemu biznesowi rozwinąć się i zdobyć nowych klientów.

Cyfrowa rewolucja dotyczy już przedsiębiorstw w prawie każdej gałęzi gospodarki. Aby dalej się rozwijać firmom nie wystarczy „jedynie” rozpoczęcie sprzedaży albo działań marketingowych w sieci – potrzebne jest nowe podejście, w którym eCommerce staje się integralną częścią strategii działania.

– Bez całego ekosystemu, zbudowanego wokół eCommerce, odniesienie sukcesu staje się właściwie niemożliwe. Zauważają to firmy już w prawie każdej z branż - przekonywał profesor Mikołaj Jan Piskorski, zajmujący się strategiami zarządzania i innowacji w prestiżowej IMD Business School w Lozannie, podczas pierwszego spotkania uczestników PayU Lab, które odbyło się 16 kwietnia w Warszawie. Jego zdaniem w przyszłości trudno będzie odnieść sukces bez umiejętnego wykorzystywania nowych trendów – internetu rzeczy, social media, sztucznej inteligencji oraz big data. W wszystko składa się na ogromne ilości danych, które dziś wędrują w przestrzeni internetu, a których umiejętna analiza staje się kluczem do serc i portfeli odbiorców. – Tradycyjna ścieżka zdobywania klientów przez tzw. lejek marketingowy - od uświadomienia potrzeby, przez znajomość marki i produktu, do racjonalnej analizy za i przeciw oraz zakupu - przestaje działać. Mamy do czynienia z samopodróżującym po sieci klientem, któremu trzeba cały czas towarzyszyć, aby zdobyć jego lojalność – mówił Piskorski.

Dlaczego powstał Program PayU Lab?

– Branża eCommerce wymusza ciągłe zmiany i innowacje, jest niezwykle dynamiczna. Nie ma jednego stałego patentu na sukces, dlatego trzeba ciągle się edukować i poszerzać perspektywy. Nasz program ma wspierać przedsiębiorców, pomagać im się rozwijać i zdobywać nowych klientów - mówi Aster Papazyan, Commercial Director regionu Europy Centralnej i Wschodniej w PayU.

PayU Lab ma być przestrzenią do wymiany doświadczeń i inspiracji, dlatego inauguracyjnemu spotkaniu towarzyszyła dyskusja praktyków. Swymi wizjami rozwoju eCommerce oraz planami na przyszłość podzielili się m.in. prezes mBanku Cezary Stypułkowski oraz założyciel funduszu inwestycyjnego MCI Management Tomasz Czechowicz, a także liderzy innowacji z takich firm jak Orange Polska, Audioteka.pl, iTaxi.

Krótka relacja z inauguracji PayU Lab

Na najważniejszych trendach – oraz szansach do rozwoju, jakie stwarzają – będziemy się koncentrować, przygotowując kolejne odsłony naszego cyklu edukacyjnego. Chcemy inspirować i dostarczać wiedzę z zakresu eCommerce. Zaś jako lider rynku ePłatności w regionie, będziemy również dzielić się unikalnymi danymi, które pokazywać będą sytuację na rynku.

Dla kogo jest Program Edukacyjny PayU Lab?

Program dedykowany jest organizacjom z długoletnim stażem w dziedzinie online, jak i młodym dynamicznie rozwijającym się startup-om. Zapraszamy także firmy, które mają doświadczenie w tradycyjnym handlu i chciałyby zadbać o swój rozwój w kanałach online. Dostęp do poszczególnych elementów Programu będzie uzależniony od zakresu współpracy z PayU.

Co wchodzi w skład Programu PayU Lab?

Uruchamiamy kilka modułów naszego Programu Edukacyjnego:

  • PayU Lab – DataScience – to specjalne narzędzie, do którego w pierwszej kolejności dostęp będą mieli liderzy polskiego eCommerce. Na przyjaznych dla oka wykresach prezentowane będą najnowsze dane, pozwalające poszerzać wiedzę o kierunkach rozwoju handlu online i śledzić na bieżąco sytuację w największych oraz najbardziej perspektywicznych kategoriach sprzedażowych. W zakresie dostarczania danych PayU współpracuje z wiodącą międzynarodową firmą z grupy Naspers, wyspecjalizowaną w dziedzinie szeroko pojmowanej analityki internetowej. Rozwój tego narzędzia będzie opierał się także na współpracy z największymi biznesowymi partnerami.

- Nie od dziś wiadomo, że analityka internetowa to potężne źródło danych, które zinterpretowane w prawidłowy sposób mogą przyczynić się do sukcesu firmy i powiększyć zyski. Ten prawidłowy sposób to już jednak nie tylko monitorowanie sytuacji własnego sklepu, ale i porównywanie jej z całym rynkiem lub wybraną kategorią sprzedażową, w której dany sklep funkcjonuje. Aby umożliwić to naszym klientom agregujemy dla nich, w ramach jednego narzędzia analitycznego, dane dotyczące ruchu w internecie oraz dane statystyczne dotyczące wartości rynku publikowane przez międzynarodowe instytucje badawcze. Szacujemy także biznesowe KPIs i zachowania konsumenckie np. wielkość zamówienia w danym segmencie oraz ich częstotliwość. Nasi partnerzy biznesowi będą mogli spersonalizować swój panel, uzupełniając go o własne dane sprzedażowe, aby na tej podstawie wykonywać indywidualne analizy efektywności działań prowadzonych w eCommerce – mówi Sylwia Bilska, marketing director PayU CEE.

Poza szerokim zakresem analizowanych danych w porównaniu do innych narzędzi tego typu funkcjonujących na rynku, rozwiązanie PayU wyróżnia się także nowoczesnością i intuicyjnością użytkowania:

– Stworzyliśmy to narzędzie po to, by wspierać rozwój naszych klientów, których traktujemy jako partnerów i chcemy wspólnie z nimi dostarczać jak najlepsze doświadczenia zakupowe w eCommerce milionom konsumentów. W związku z tym dostęp do platformy będzie bezpłatny, jednak ograniczony dla wąskiej grupy liderów e-handlu w Polsce. Naszym najważniejszym zadaniem pozostaje dostarczanie innowacyjnych, niezawodnych i bezpiecznych rozwiązań w zakresie płatności internetowych i na tym skupiają się nasze działy rozwoju i technologii. PayU Lab – Data Science jest innowacją w zakresie wspierania naszych partnerów biznesowych w szerszym zakresie powstałym w dziale business intelligence. Nasi klienci otrzymają dostęp do bieżących raportów, komentarzy i prognoz przygotowywanych przez naszych analityków biznesowych. Poziom szczegółowości proponowanych raportów zależał będzie od rodzaju potrzeb biznesowych poszczególnych klientów. – informuje Wojciech Czajkowski, dyrektor zarządzający PayU w Polsce.

  • PayU Lab – Forum
    • doroczne spotkania liderów biznesu, podczas których będą prezentowane i dyskutowane najważniejsze trendy i praktyczne implikacje dla całej branży. W każdym spotkaniu udział weźmie gość specjalny – światowy autorytet w danej dziedzinie.
  • PayU Lab – Coaching
    • to kameralne spotkania dla najszybciej rozwijających się eBiznesów, podczas których ekspert podzieli się praktyczną wiedzą pozwalającą wzmacniać pozycje firmy w eCommerce. Omówione zostaną m.in. case studies z polskiego i zagranicznego rynku, przykłady pozytywnych oraz negatywnych zachowań w internecie. Uczestnicy dowiedzą się także jak wykorzystywać w swojej pracy badania aktywności konsumentów i jak budować oczekiwany wizerunek firmy w sieci. Cykl rozpocznie się już w maju, a warsztaty poprowadzi znany dziennikarz Bartosz Węglarczyk.
  • PayU Lab – Webinar
    • szkolenia online dla tych wszystkich, którzy poszukują praktycznych porad, aby osiągnąć sukces w eCommerce. Prowadzone w przystępnej formie oraz dogodnym czasie i miejscu. Podczas szkoleń poruszać będziemy zagadnienia związane m.in. z poprawą konwersji sprzedażowej, metodami zwiększenia ruchu na stronach www, zgodności z nowym prawem własności intelektualnej i prawem konsumenckim czy rozwojem eCommerce dla biznesu offline.

O kolejnych działaniach Programu Edukacyjnego PayU Lab będziemy informować już wkrótce na blogu.

Zdobądź wiedzę już dziś!

Jak eksperci przewidują przyszłość polskiego eCommerce? Zobacz wideo z inauguracyjnego spotkania PayU Lab. W dyskusji udział wzięli: Cezary Stypułkowski (prezes mBanku), Tomasz Czechowicz (zarządzający funduszem MCI Management), Bożena Leśniewska (Orange Polska), Łukasz Kosman (Audioteka.pl), Stefan Batory (iTaxi).

Wykład profesora Mikołaja Jana Piskorskiego o roli eCommerce w strategii firm:

Polecamy także foto-relację z wydarzenia.

***
Fotografia otwarciowa: © by bakhtiarzein, Fotolia